וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרות הבריטיות יצליחו ביורו? הכלכלה תרוויח

16.6.2016 / 16:21

אנליסטים בבריטניה מעריכים כי להצלחה של אנגלייה, וויילס או צפון אירלנד ביורו 2016 תהייה השפעה חיובית על הכלכלה בממלכה. עם זאת עלה החשש מצניחה בפרודוקטיביות במהלך המשחקים

קרדיט תמונה: AP

לא רק הגאווה הלאומית עומדת על הפרק ביורו 2016. אנליסטים טוענים כי הכלכלה הבריטית עשויה לגרוף את הדיבידנדים של הופעות מוצלחות מצד אנגליה, וויילס וצפון אירלנד.

בלשכת המסחר הבריטית מעריכים כי הכלכלה הבריטית תקבל תרומה של עד 2.5 מיליארד ליש"ט עקב גידול בהוצאות מצד הצרכנים במהלך יורו 2016, וזאת עקב צפיות במשחקים בבתים או בפאבים שיביאו לעלייה חדה במכירות של אלכוהול והחטיפים; ורווחים שצפויים לסוכנויות ההימורים שככל שהנבחרות יתקדמו בטורניר.

ומה צפוי באירלנד? על פי הערכות מומחים, עצם ההשתתפות ביורו תוביל להכנסות של 8.5 מיליון ליש"ט לכלכלה המקומית עקב צפייה בפאבים, נסיעות ושהייה במתחמי אוהדים, רכישות מוצרים של הנבחרת המקומית, וכן רכישות של בירה, חטיפים ומזון בסופרמרקטים.

אנדרו ווב, יועץ בכיר במרכז למדיניות כלכלית באוניברסיטת אלסטר, אומר כי השיפור בכלכלה עשוי להיות גדול יותר מההערכות הראשונית. "יש מגוון של הטבות נוספות אותן קשה לנו לכמת, כמו פרסום ויחסי ציבור לצפון אירלנד כתוצאה מההשתתפות ביורו 2016, כמו גם עסקאות חסות ושידורי טלוויזיה בהמשך, בעקבות הפרופיל הגבוה יותר של החברה. כך שהסבירות היא שהתועלת הכלכלית תהיה גבוהה מהמשוער".

אבל יש כבר מי שחוששים מההשלכות של הצלחת הנבחרות הבריטיות על הפרודוקטיביות של העובד האנגלי: "יש אפשרות שאנשים יצפו במשחקים בטלוויזיה במקום לעבוד", נטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully