וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטואן גריזמן: "זו התשובה שלי אחרי המשחק נגד רומניה"

חלוץ צרפת התרגש אחרי השער שלו בדקה ה-90, שהיה הראשון ב-0:2 מול אלבניה: "אני שמח כי המשפחה שלי הייתה ביציע". מטוידי: "הביקורת עליו לא הייתה הוגנת". דשאן: "השחקנים נתנו את הלב"

פאייה משחרר הרבה לחץ/רויטרס

ווינרית, כך ניתן לתאר את ההופעות של נבחרת צרפת ביורו 2016. היום (רביעי) גברה המארחת 0:2 על אלבניה במסגרת המחזור השני של בית א' והבטיחה לעצמה מקום בשמינית הגמר. ההופעה של הטריקולור לא הייתה מרשימה ובמחצית הראשונה היא אפילו נפלה מהבחורים של ג'אני דה ביאזי, שהוכיחו כי ההגעה שלהם לאליפות אירופה הייתה מוצדקת. ההחלטה של דידייה דשאן לספסל את פול פוגבה ואנטואן גריזמן עלתה לו ביוקר כאשר שניהם היו אמונים על השינוי בחצי השני. פוגבה השתלט על מרכז המגרש והחלוץ היה שם כדי לשבור את ההגנה האלבנית עם שער דרמטי.

עמוק בתוספת הזה דימטרי פאייה הכפיל את התוצאה עם מבצע אישי נהדר ושלח את דשאן לחשוב כבר על השלב הבא. אלבניה, עם הופעה מעוררת השראה ב-60 הדקות הראשונות, תנסה להבטיח לעצמה את המקום בשלב הבא מול רומניה במחזור הנעילה של שלב הבתים. דימיטרי פאייה, אגב, נבחר לשחקן המצטיין בפעם השנייה.

המספרים

* קינסגלי קומאן, בן 20 ויומיים, הוא השחקן הצעיר ביותר שפותח בהרכב נבחרת צרפת בטורניר גדול.

* אנטוני מרסיאל, שפתח בהרכב, חתם מחצית רעה. החלוץ של מנצ'סטר יונייטד איבד 13 כדורים ב-45 הדקות הראשונות, יותר מכול שחקן אחר במשחק.

* אנטואן גריזמן הוא השחקן הראשון מאז דויד טרזגה בגמר של יורו 2000 שמבקיע בנגיעה אחרי שעלה מהספסל.

* מדובר במפגש השביעי בין שתי הנבחרות, המאזן: חמישה ניצחונות לצרפת, תוצאת תיקו וניצחון בודד לאלבניה.

* מדובר בפעם הראשונה בה נבחרת צרפת מסיימת מפגש יורו בסטאד ולודרום במארסיי ללא ספיגה. בשני המפגשים הקודמים הפסד 2:0 לצ'כוסלובקיה ב-1960 וניצחון 2:3 על פורטוגל ב-1984.

* הטריקולור שמרו על המאזן המדהים שלהם כמארחת של אליפות אירופה. חמישה ניצחונות ביורו 1984 וניצחון במפגש הפתיחה מול רומניה.

* נבחרת צרפת שומרת על רשת נקייה בפעם השלישית מתוך 18 המפגשים האחרונים שקיימה ביורו, מול רומניה ב-2008 ואוקראינה ב-2012.

* אוליבייה ז'ירו נעצר. אחרי שמנוה שערים בשמונת המפגשים האחרונים של הנבחרת, אנטואן גריזמן היה זה שהכריע.

שחקן נבחרת צרפת קינגסלי קומאן. GettyImages
שיא. קומאן/GettyImages

מאמן צרפת דידייה דשאן אמר לאחר המשחק: "השחקנים נתנו את הלב שלהם. התחלנו לא הכי טוב ולא הייתה לנו מחצית ראשונה מוצלחת, אבל הצלחנו לעשות את זה. עכשיו יש לנו כבר שש נקודות ועלינו לשלב הבא. המשחק השלישי והאחרון הוא עדיין חשוב וזה דבר טוב. הצלחנו היום לנצל את היתרון שהיה לנו. אלבניה נבחרת טובה והשחקנים שלה משחקים בקבוצות טובות. במחצית השנייה שיחקנו כמו שצריך והשחקנים שנכנסו כמחליפים עשו את השינוי. זה היה חשוב מאוד".

כובש השער הראשון אנטואן גריזמן אמר: "אני מתרגש מאוד ושמח מאוד. היה לנו את הלב והתשוקה כדי לנצח. המטרה שלנו הייתה קודם כל לעלות ועכשיו אנחנו רוצים להבטיח את המקום הראשון מול שוויץ ביום ראשון. אני מאושר מאוד, במיוחד כי המשפחה שלי ביציעים". על העובדה שלא פתח בהרכב אמר כוכב אתלטיקו מדריד: "יש לנו 23 שחקנים, המאמן צריך לנהל קבוצה. המאמן אמר לי בשיחה שאני אהיה מחליף וביקש ממני להיות מוכן. ניסיתי לעשות את המיטב גם כמחליף. ברור שהשער הזה יעזור לי. אני חושב שזו התשובה אחרי המשחק שהיה לי נגד רומניה. אמשיך לעבוד כמו שאני עובד ואני מאמין שהדברים יילכו לי טוב".

בלס מטוידי אמר: "אין משחקים קלים ואנחנו רואים את זה בכל יום ביורו הזה. שיחקנו נגד קבוצה טובה שהצליחה לעמוד יפה על המשחק והיה קשה לנצח. אבל שיחקנו עם הלב. היינו צריכים להרים את הרמה שלנו במחצית השנייה ועשינו את זה. במחצית הראשונה לא היינו מספיק טובים. הדברים השתנו במחצית אפילו מבחינה טקטית עם כמה שינויים של המאמן. אני שמח מאוד בשביל אנטואן גריזמן שספג ביקורת לא מוצדקות. הוא הראה היום שהוא חלוץ נהדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully