וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ודרקונים: על התצוגה הלא משכנעת של גרמניה

המתח במסיבת העיתונאים בעקבות הצילומים המביכים של יואכים לב, חוסר התיאום הבולט לעין בחוליית ההגנה הגרמנית והרף שהציבו שחקני ריאל מדריד לחברם כריסטיאנו רונאלדו. שליחנו ליורו לא התרשם מגרמניה ועדיין מחכה להצגה הראשונה של הטורניר

רויטרס

האווירה בחדר מסיבות העיתונאים בסטאד פייר מורואה, הייתה מתוחה מתמיד. לא בגלל תוצאת המשחק בליל, אלא אך ורק בעקבות הסרטונים המביכים/מוזרים/דוחים (תחליטו אתם) של יואכים לב. בזמן ההמתנה, כולם ראו במכשירים הסלולריים שלהם את מאמן אלופת העולם שולח ידיים לחלק הקדמי וגם לחלק האחורי של תחתוניו, ומקנח בהסנפה קלה. המתח הורגש, אבל המבוכה כמובן הייתה גדולה יותר. בניגוד ליוגי לב, בעניין הזה איש לא התכוון לחטט.

לפיכך, המאמן זכה להקלה עם מסיבת עיתונאים קצרה שכולם רק חיכו שתסתיים, בטח אחרי 10 הדקות המרדימות של מיכאילו פומנקו. אמנם הפתרונות של לב לשתי העמדות הכי בעייתיות בנבחרת - המגן הימני והחלוץ - לא היו מספקים, אבל הוא שמר על המאזן המושלם במשחקי פתיחה של טורנירים גדולים עם ניצחון חמישי והפרש שערים כולל שצמח ל-0:13. בזכות השער של בסטיאן שווינשטייגר לקראת הסיום, גרמניה הפכה לנבחרת הראשונה ביורו 2016 שמנצחת בהפרש של יותר מגול. האם אפשר להגיד שהיא המרשימה מכולן עד כה? ממש לא.

עוד בנושא

גרמניה פתחה את דרכה ביורו עם 0:2 קשה על אוקראינה
שווינשטייגר המחליף הודה אחרי השער: "נשארתי בלי אוויר"
בפולין מרוצים מהניצחון ההיסטורי: "רוצים להגיע רחוק מאוד"

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
הפרש שערים של 0:13 במשחקי פתיחה. יואכים לב/GettyImages

גרמניה הנוכחית, כפי שכבר הדגשנו, היא נבחרת פגיעה יותר מבשנים עברו. אמנם לא התבצעו יותר מדי שינויים - למעשה יונאס הקטור הוא היחיד מבין שחקני ההרכב שלא היה בסגל שזכה בגביע העולמי בברזיל - אבל משהו חורק. למזלה של גרמניה, היה לה במחצית הראשונה את הקפטן הזמני מנואל נוייר ואת ג'רום בואטנג בהצלת ענק, שמנעו את ספיגת השוויון. "לא היה לנו על מה להתלונן אם היינו סופגים שער ברבע השעה שלפני ההפסקה", הודה במסיבת העיתונאים טוני קרוס, המצטיין במשחק. "איבדנו כדורים, לא היינו מרוכזים ואוקראינה זיהתה את הבעיות שלנו ולחצה היטב. במחצית השנייה חזרנו לסדר שלנו".

אז זהו, שסדר לא באמת היה גם לאחר ההפסקה. למרות השער של שקודראן מוסטפי, ההצלה הנדירה של בואטנג והנוכחות התמידית של הקטור בהתקפה, משחק ההגנה הגרמני נראה מבולבל לגמרי. שני שחקני הכנף של אוקראינה יצרו מצבים נהדרים, אבל נאלצו להסתפק רק במחמאות מצד מאמן אלופת העולם. לא יותר. "ההגנה שלנו לא הייתה מתואמת, בעיקר כי זו פעם ראשונה שלה ביחד", מסביר העיתונאי הגרמני אקסל. "הובדס הוא בלם שהיה אלתור מוצלח כמגן שמאלי במונדיאל, אבל הפעם שיחק כמגן ימני, ושני הבלמים מעולם לא צוותו יחד. גם מוסטפי הוא בכלל ימני והפעם נאלץ לשחק את השמאלי מבין השניים. לכן גרמניה נראתה פגיעה, במיוחד במצבים הנייחים בהם היה חסר תיאום. בהמשך מאטס הומלס יחזור ואז אולי מוסטפי יהיה מגן ימני. נראה".

אבל זו לא רק ההגנה. המשחק ההתקפי (42 אחוזים מתוכו) היה בנוי בעיקר על הצד השמאלי, מה שאמור היה לאפשר לתומאס מולר, מי שהוצב בכנף ימין, להצטרף כחלוץ נוסף גם ברגעים בהם לא החליף מקומות עם החלוץ המדומה מריו גצה. זה לא ממש עבד. גצה, שכבר הרשים בעמדה הזו בנבחרת ומאמנו כל הזמן טורח להזכיר את הצמד שכבש כך במוקדמות נגד פולין, דווקא התחיל טוב אך דעך בהמשך. מולר, הסקורר הכי יעיל של גרמניה ומי שהגיע אחרי העונה הכי טובה שלו מבחינת מספרים, הסתפק בבעיטה אחת לאורך המשחק כולו והופעה די אנמית. השלים יום לא טוב של צמד הכובשים של באיירן מינכן.

תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
בעיטה אחת בלבד. תומאס מולר/GettyImages

והייתה גם יריבה. המבול שפקד את ליל כשעה וחצי לפני שריקת הפתיחה, הזכיר לאוקראינים את המחזור השני של יורו 2012, בו אירחו את צרפת. אז, סופת ברקים ומזג אוויר סוער גרמו בדקה החמישית להפסקה של כשעה, ובסופו של דבר אוקראינה הפסידה 2:0 למרות יום מצוין של אנדריי פיאטוב בין הקורות. הפעם שערי שמיים נסגרו עוד לפני השריקה, אבל התוצאה הייתה זהה. ופיאטוב שוב היה טוב.

למרות ההפסד, לאוקראינה יש מספיק סיבות לאופטימיות. לא בכל יום היא תפגוש את נוייר ובואטנג. "קודם כל, אפשר להיות מרוצים שסטפננקו וירמולנקו לא רבו על המגרש", מתבדח העיתונאי אנדריי צ'רנישקוב. בהקשר של קשר שחטאר דונייצק ושחקן הכנף של דינמו קייב, שמנהלים ביניהם יריבות מתמשכת שבין היתר נתנה את האות למהומה רבתי במשחק בין הקבוצות באפריל האחרון, בסיומה שניהם הורחקו. "הם אפילו מסרו אחד לשני כמה פעמים. חששנו מנבחרת מפולגת, בגלל הבעיות בין שחקני שחטאר לדינמו, אבל היו הרבה דברים טובים. ובטורניר כזה אפשר לעלות גם מהמקום השלישי. לא קרה כלום".

את זה, אגב, אפשר להגיד בינתיים גם על הטורניר כולו. אם נשים לרגע את החוליגנים בצד, מבחינת כדורגל אנחנו עדיין בשלבי הגישושים. כמו ההופעה של מולר, הטורניר נפתח בעצלתיים. 14 נבחרות כבר הציגו את מרכולתן בצרפת, ועדיין אין אחת שהצליחה לסחוף באמת. כולם מחכים בקוצר רוח להצגה הראשונה או למשחק אחד שיספק יותר משלושה שערים. היו כאלה שהרשימו באספקטים מסוימים, אבל אין נבחרת דומיננטית. הכול שקול, הכול סולידי, כלום לא מלהיב במיוחד. מה שיש זה בעיקר כמות עצומה של איבודי כדור, שמעידה על חוסר תיאום ומזכירה שוב את הבעייתיות בכדורגל הנבחרות, בטח בסיומה של עונה מפרכת.

היחידה שמספקת את הסחורה זו ריאל מדריד. גארת' בייל ולוקה מודריץ' כבשו שערים נפלאים, ואחריהם הגיע קרוס שבישל והצטיין. "כל מי שהגיע מריאל בא במצב רוח טוב לטורניר הזה", עשה קרוס את החיבור המתבקש. עכשיו תורם של סרחיו ראמוס וכריסטיאנו רונאלדו להיענות לאתגר. אולי דרך נציגי אלופת אירופה לקבוצות, תגיע גם ההצגה הראשונה באליפות הזו.

טוני קרוס שחקן נבחרת גרמניה מול אנדריי ירמולנקו שחקן נבחרת אוקראינה. GettyImages
כוכבי ריאל חוגגים ביורו. טוני קרוס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully