וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקאמבק החלומי של שווינשטייגר", הקשר הודה: "נשארתי בלי אוויר"

בגרמניה חגגו את שער השדה הראשון של שוויני בנבחרת אחרי שבע שנות בצורת, יואכים לב המשועשע אמר בסיום: "זו לא הייתה התכנית. הוא אמור היה להישאר בקישור". ומה הקשר לבירהוף ו-96'?

שחקן נבחרת גרמניה בסטיאן שווינשטייגר. GettyImages
הראשון מאז בירהוף. שווינשטייגר/GettyImages

גרמניה פתחה הערב (ראשון) את הופעותיה ביורו 2016 ברגל ימין כשגברה 0:2 על אוקראינה ועלתה לראשות בית ג'. הקבוצה של יואכים לב נראתה יותר טוב מיריבתה לאורך רוב דקות המשחק, אך נתקלה בהופעה פנטסטית של השוער האוקראיני אנדרי פיאטוב שנעל את השער לדקות רבות. שקורדאן מוסטפי הצליח להכניע את פיאטוב בנגיחה בדקה ה-19, ובסטיאן שווינשטייגר בשער נוסף בדקה ה-92 כבשו לגרמנים. בצד השני אוקראינה יכולה לראות את עצמה מעט מאוכזבת, כשבחלק השני של המחצית הראשונה הציגה כדורגל התקפי ולא הייתה רחוקה מלהשוות כשג'רום בואטנג הציל כדור מהקו בדקה ה-37.

"הקאמבק החלומי של שווינשטייגר", החמיאו ב"בילד", שם התרגשו גם מהגעתו לאצטדיון של השוטר לשעבר דניאל ניבל, שהותקף על ידי חוליגנים גרמנים במונדיאל 1998 והיה בתרדמת במשך שישה שבועות. ניבל, יחד עם אשתו לורטה, קיבלו מנשיא ההתאחדות הגרמנית חולצה עם חתימותיהם של כל שחקני הנבחרת.

שקודראן מוסטפי שחקן נבחרת גרמניה (אמצע) נוגח לשער מול אנדריי פיאטוב שוער נבחרת אוקראינה. רויטרס
שער ראשון בנבחרת. מוסטפי כובש את הראשון/רויטרס

המספרים

* גרמניה מעולם לא הפסידה משחק פתיחה באליפות אירופה - 7 ניצחונות וחמישה תוצאות תיקו.

* גרמניה פתחה את המשחק עם עשרה שחקנים שזכו בגביע העולמי ב-2014. היחיד שלא שותף בזכייה של גרמניה במונדיאל היה יונאס הקטור.

* יואכים לב הפך למאמן הראשון בתולדות אליפויות אירופה עם 12 הופעות כמאמן.

* ללב היה זה הניצחון החמישי בחמישה משחקי פתיחה בטורנירים שונים כמאמן הגרמני. הפרש השערים במשחקים הללו - 0:13.

* שקורדאן מוסטפי כבש את שער הבכורה שלו במדי נבחרת גרמניה בהופעה ה-11 שלו.

* אולכסנדר זינצ'נקו, הפך לשחקן הצעיר ביותר שייצג את אוקראינה בטורניר גדול בגיל 19 ו-179 ימים.

* בסטיאן שווינשטייגר רשם את הופעתו ה-14 באליפויות אירופה והשווה את השיא הגרמני שהוחזק על ידי פיליפ לאהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

* זה היה שערו הראשון של שוויני בנבחרת מאז אוקטובר 2011.

* השער של שווינשטייגר היה הראשון של מחליף גרמני מאז אוליבר בירהוף בגמר יורו 1996.

* שווינשטייגר הפך לשחקן הרביעי של מנצ'טסר יונייטד שכובש ביורו והוא אינו אנגלי. קדמו לו: כריסטיאנו רונאלדו, רוד ואן ניסטלרוי ובריאן מקניר.

* גרמניה שמרה על המאזן המרשים שלה. המאנשפט מעולם לא הפסידה משחק ביורו כאשר היא ירדה עם יתרון אל המחצית.

* יואכים לב עלה למקום השני בדירוג הניצחונות כמאמן של אותה הנבחרת. יוגי רשם 88 ניצחונות עם נבחרת גרמניה והוא עבר את וינסטה דל בוסקה (85) ומריו זגאלו (87), במקום הראשון ניצב ספ הרברגר עם 94.

תומאס מולר שחקן נבחרת גרמניה (ימין) עם בנדיקט הובדס. רויטרס
לא היה פשוט, אבל הגרמנים ניצחו/רויטרס

הציטוטים:

בסטיאן שווינשטייגר אמר בסיום: "המהלך של השער היה מוצלח, למרות שרצתי ספרינט מטורף קדימה ונשארתי בלי אוויר כשהגעתי לשער". יואכים לב הוסיף בחיוך: "זו לא הייתה התכנית. הוא אמור היה להיכנס לדקות האחרונות ולהחזיק את מרכז המגרש...". השוער מנואל נוייר אמר: "יש לנו הרבה פוטנציאל בהתקפה ונצטרך להרים את הרמה בהמשך הטורניר".

בהמשך אמר לב: "היה משחק אינטנסיבי ובקצב מהיר. היו לנו כמה בעיות במחצית הראשונה, ביציאה קדימה. איבדנו כדורים ואפשרנו להם מתפרצות. אחרי ההפסקה עשינו עבודה טובה, שמרנו על יכולת גבוהה והנענו כדור היטב. שלטנו במשחק, אבל לא היה קל מול יריבה עם הגנה טובה. מצאנו פתרונות ובסך הכול, אני מרוצה. הם היו טובים מאוד במצבים הנייחים, הכניסו אותם לתוך הרחבה ושלחו שחקנים קדימה. במחצית השנייה עשינו הגנה טובה יותר ובסטיאן שווינשטייגר היה מאושר לעשות כזה קאמבק נהדר אחרי כל כך הרבה שבועות בהם הוא נאבק כדי להיות כשיר שוב. המשחק מול פולין יהיה מכריע ויקבע לאן הבית הזה הולך".

לב גם החמיא לנוייר, שעלה כקפטן לראשונה בקריירה: "הוא השוער הטוב בעולם ואמרתי לו את זה לפני כמה ימים. מבחינתי, סרט הקפטן לא חשוב במיוחד. יש לנו את חדירה, שווינשטייגר ועוד הרבה מנהיגים בסגל ומנואל הוא אחד מהם".

טוני קרוס, שבישל את השער הראשון ונבחר לאיש המשחק של אופ"א, אמר: "כל שחקני ריאל הגיעו ליורו במצב רוח טוב אחרי הזכייה בצ'מפיונס ואני שמח שיכולתי לתרום לניצחון, אבל אסור להיסחף. נצטרך להיות חכמים יותר אם אנחנו רוצים לזכות".

מיכאילו פומנקו, מאמן אוקראינה, סיכם: "ניסינו לעצור את החלק הקדמי של גרמניה, אך לא הצלחנו למנוע מהם להבקיע. ספגנו שני שערים דווקא במשחק שבו יצרנו מצבי הבקעה. גרמניה שיחקה כמו מכונה משומנת, יש להם מגוון של שחקנים נהדרים. הבחורים שלי הוכיחו את עצמם בצורה טובה כאשר עמדנו מולם בצורה שווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully