וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאייה: "הוצפתי ברגשות מהשער. בתחילת העונה לא חשבו שאהיה כאן"

הגיבור של צרפת במשחק הפתיחה התרגש: "זו תוצאה של עבודה קשה והקרבה". בתקשורת החמיאו: "תודה. פאייה הביא את האור". דשאן סיכם: "היה לנו קצת קשה להשתחרר, אבל בסוף הכל הסתדר"

שחקן נבחרת צרפת דימטרי פאייה. GettyImages
בעל הבית של דשאן. פאייה/GettyImages

אחרי חודשים ארוכים של המתנה טורניר יורו 2016 יצא הערב (שישי) לדרך עם דרמת ענק בדמות 1:2 של נבחרת צרפת על נבחרת רומניה. הטריקולור לא חלמו כי המפגש הראשון בטורניר הביתי יסחוט מהם כמות כזו של עצבים כאשר רק ביצוע מרהיב של דימטרי פאייה בדקה ה-89 נתן לדידייה דשאן והצופים בפארק דה פראנס שלוש נקודות חשובות. "תודה פאייה", הייתה הכותרת של "פראנס פוטבול", בעוד ב"ל'אקיפ" הלכו עם "פאייה הביא את האור", משחק מילים על עיר האורות, הלא היא פריס.

המארחים אמנם שלטו בקצב המשחק לאורך מרבית שלבי המשחק, אך רומניה הפתיעה ועם משחק מאורגן בחלק האחורי ויציאה מתוזמנת להתקפות מעבר הצליחה לגרום לצרפתים להראות רע. אחרי מחצית מאופסת, פאייה לקח אחריות ועם כדור נהדר מצא את הראש של אוליבייה ז'ירו, שהרשית את השער הראשון בטורניר בדקה ה-57.

הלחץ בעיר האורות ירד, אך רומניה הצליחה לאזן תוך שמונה דקות. פטריס אברה, בתפקיד המבוגר האחראי של דשאן, ביצע טעות קשה ברחבה ואפשר לבוגדן סטנקו לאזן מהנקודה הלבנה. הלחץ בפאריס רק גבר ועם החילופים (אנטוני מרסיאל וקינסגלי קומאן) לא הצליחו להכניע את צ'יפריאן טטראושאנו. דקה לסיום הזמן החוקי פאייה שיגר פגז מחוץ לרחבה והדליק את עיר האורות. צרפת זקוקה לשיפור משמעותי בחלק הקדמי, רומניה העניקה לשאר היריבות בבית חומר למחשבה.

עוד בנושא

שחקן נבחרת צרפת דימטרי פאייה חוגג. GettyImages
כוכב. פאייה/GettyImages

המספרים:

* הפנדל לזכותה של רומניה הוא התשיעי שנשרק לחובתה של צרפת בתולדות היורו. היא מוליכה את הדירוג בצוותא עם גרמניה.

* זו הפעם החמישית בהיסטוריה בה נשרק פנדל לחובתה של המארחת במשחק הפתיחה. אנגליה (1996), פורטוגל (2004), פולין (2012) וצרפת (2016).

* השער של אוליבייה ז'ירו הוא השני של שחקן מהפרמיירליג במשחק פתיחה של יורו. הראשון היה אלן שירר ב-1996.

* ז'ירו הצטרף לרשימה מכובדת של שחקנים שכבשו את שער הבכורה בטורניר יורו. קרל היינץ רומינגה (1980), מישל פלאטיני (1984), רוברטו מאנצ'יני (1988), שירר (1996), גיורגוס קראגוניס (2004) ורוברט לבנדובסקי (2012).

* 4 מתוך חמשת המפגשים האחרונים בין צרפת לרומניה הסתיימו בתיקו במחצית, שניים מהם היו נטולי שערים.

* רומניה רק ניצחה משחק אחד במחזור הפתיחה של אליפות אירופה, 2:3 על אנגליה ב-2000.

* קינגסלי קומאן (בן 19 ו-362 ימים) הוא השחקן הצעיר ביותר ששיחק ביורו במדי צרפת מאז קארים בנזמה.

* דימטרי פאייה הוא הצרפתי הראשון שכובש ומבשל במשחק במסגרת אליפות אירופה מאז דויד טרזגה בגמר 2000. הקשר הנהדר הוא שחקן ווטסהאם הראשון מאז 1980, אז כבש סר טרבור ברוקינג.

מיחאי פינטילי נבחרת רומניה מול אנגולו קאנטה נבחרת צרפת. רויטרס
ערב מוצלח גם עבורו. קאנטה מול פינטילי/רויטרס

הציטוטים:

גיבור הערב, דימיטרי פאייה, אמר בסיום: "זו גאווה גדולה. רומניה לא הטרידה אותנו יותר מדי, אבל לקח לנו זמן להיכנס למשחק, כי היינו נרגשים מאוד. היו לנו המון מצבים, אבל לא כבשנו שער מוקדם. שער הניצחון הזה נותן לנו שלוש נקודות יקרות מאוד, הוצפתי ברגשות אחרי השער. להיות כאן הערב זו תוצאה של עבודה קשה והקרבה. בניגוד לחלק מחברי לנבחרת, הרבה אנשים לא חשבו בתחילת העונה שאני אהיה כאן ואני נהנה מהמצב כרגע. רציתי לשחק הכי טוב שאני יכול, התבגרתי מאוד בשתי העונות האחרונות ולשחק מול המשפחה נתן לי המון כוח. עכשיו נוכל להמשיך את העבודה בשקט".

כובש השער הראשון, אוליבייה ז'ירו, הוסיף: "זו הקלה גדולה לנצח. היה משחק מאוד פיזי ועצבני ואני ממש שמח שדימיטרי כבש שער כל כך גדול. אישית, אני מאושר לכבוש, כי היו לי שתי נגיחות שפספסתי במחצית הראשונה ורציתי לתקן את זה. אני שמח עבור הנבחרת ושמח שעזרתי עם השער הראשון. היה קשה בהתחלה, אבל זכינו לסיום נפלא וניקח מכאן את הניצחון ואת ההרגשה הטובה".

המאמן דידייה דשאן סיכם: "היה קרב טוב, רומניה לא יריבה קלה לשחק מולה וידענו את זה. הם לא עושים הרבה טעויות והם מגנים נהדר. היו לנו מצבים, אבל גם ספגנו. היה לנו קצת קשה להשתחרר, אבל בסוף הכל הסתדר. רציתי שנשחק כדי לנצח והכנסתי שחקני התקפה. אף פעם לא קל במשחק הפתיחה".

אנגולו קאנטה מלסטר, שכיכב במרכז המגרש, אמר: "הייתה המון התרגשות, חיכיתי למשחק הזה הרבה זמן. היה לא פשוט, אבל אנחנו מאושרים מהתוצאה. זה ניצחון חשוב. עשיתי את המיטב שלי ואני שמח שזה עזר. עכשיו צריך להמשיך. לדימיטרי מגיע לחלוטין להיות הגיבור, הוא היה מצוין. חשוב שיש לנו כוכב כזה".

חגיגה בפאריס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully