וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס, שקרים וקארים: הסתבכותו של קארים בנזמה בפרשת הסחיטה

8.12.2015 / 13:40

ההתנהלות הבעייתית של קארים בנזמה, הנאמנות העיוורת לחבר מהשכונה קארים זנאטי, שינויי הגרסאות. מי ראה את אותה "קלטת לוהטת" ומדוע ולבואנה שינה את עמדתו? הכול על פרשת הסחיטה שמסעירה את הכדורגל האירופי, מפלגת את נבחרת צרפת ומאיימת על הקריירה של חלוץ ריאל מדריד

צילום מסך

בווידאו: התמונות מהמעצר של קארים בנזמה בחודש שעבר

זה היה כנראה המשחק הגדול בתולדות הליגה הצרפתית. "מחויבות, אינטנסיביות, קנאה, מהפכים, טעויות קשות, עילאיות טכנית. מה עוד אפשר לבקש ממשחק כדורגל?", שאלו/התגאו ב"לה פריזיאן" אחרי ה-5:5 המפורסם בין ליון למארסיי בסטאד דה ז'רלאן, ב-8 בנובמבר 2009. מתיו ולבואנה נכנס אז כמחליף והגבהה סתמית שלו בדקה ה-92 הובילה לשער השוויון הדרמטי של מארסיי, אז עם דידייה דשאן על הקווים. בתא הנשיאותי ביציע הכבוד, ישב הרכש הטרי של ריאל מדריד וכוכב ליון עד אותו קיץ, קארים בנזמה, ולצדו חבר הילדות קארים זנאטי. כמה ימים לאחר מכן, זנאטי נעצר. ולא בפעם היחידה בחייו. ומי הראשון שהגיע לבקר אותו בכלא? בנזמה כמובן.

שש שנים אחרי, כל הדמויות הללו התאחדו לסיפור הכי רחוק מאותו ערב קסום של כדורגל בנובמבר 2009. סיפור עברייני שמציג (שוב) באור שלילי את הכוכבים המודרניים של נבחרת הטריקולור, חושף את אנשי הצללים המפוקפקים שמקיפים אותם ומוכיח שגם הכסף הגדול והמעמד הציבורי הרם לא מצליחים לנתק את הילד מהשכונה. וכשזה קורה כחצי שנה לפני היורו הביתי, במעורבותם של שני השחקנים הכי יעילים בנבחרת צרפת, זה הרבה יותר מסתם עוד סקנדל. פרשת הסחיטה שמסעירה את הכדורגל האירופי.

בנזמה בראיון טלוויזיוני: "מאשימים אותי כאילו אני פושע"

בנזמה בחקירה: "קראתי לוולבואנה 'הומו' כי חשבתי שהלשין"

ולבואנה: "לא הייתי מתנהג כך גם לאויב הכי גדול שלי"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קארים בנזמה עם מתיו ולבואנה באימון נבחרת צרפת, 2014. AP
הסיפור שימנע משניהם לשחק ביורו 2016? קארים בנזמה עם מתיו ולבואנה באימון נבחרת צרפת בשנה שעברה/AP

לפני יורו 2012, בתכנית הטלוויזיה Les Guignols, המקבילה הצרפתית לחרצופים, החזירו את בנזמה, סמיר נאסרי וז'רמי מנז לגיל 11 והציגו אותם כתלמידים לא מבריקים במיוחד באקדמיית קלרפונטן המפורסמת. כשנשאלו במערכון מהי בירת ארגנטינה, השיבו הכוכבים-ילדים: "מראדונה". מהתדמית החלולה הזו, מה לעשות, הכדורגלנים הללו - מוכשרים ככל שיהיו - לא מצליחים להשתחרר. בנזמה ביסס את מעמדו בקטגוריית "הפרחחים" של הכדורגל הצרפתי בעקבות השערוריות הרבות בהן שמו נקשר במהלך השנים. הפרשה האחרונה לא רק מנציחה את היותו פרחח, אלא מאיימת על המשך הקריירה שלו.

אז מה בעצם היה שם? תזכורת קצרה. לפני כחודש, ב-4 בנובמבר, קארים בנזמה נעצר על ידי משטרת ורסאי בחשד למעורבות בסחיטת מתיו ולבואנה, חברו לסגל נבחרת צרפת. על פי החשד, החלוץ בן ה-28 שימש כאיש קשר ומתווך מצד הסוחטים, אקסל אניו ומוסטפה זואווי, שנודעו כשניים שמלווים באופן קבוע את שחקני מארסיי וניצלו זאת במקרה של ולבואנה, כאשר החליפו לו מכשיר סלולרי בתקופה ששיחק בסטאד ולודורום וכך השיגו לידיים חומרים אישיים. ולבואנה פנה כבר בתחילת יוני למשטרה בטענה כי אנשים המחזיקים כביכול בסרטון סקס בהשתתפותו, דורשים סכום כסף בתמורה לאי הפצתה ברבים. ג'יבריל סיסה, קורבן קודם של אותה קנוניה (שילם 15 אלף יורו ב-2008) ומי שסירב לשמש כמתווך, היה הנחקר הראשון ובאמצעותו עלה השם של קארים זנאטי, פושע קטן המוכר לא רק למשטרה, אלא גם לאנשי הכדורגל בליון. רק בזכות היותו חבר ילדות של אחד, קארים בנזמה.

החלוץ ממוצא אלג'יראי גדל בשכונת המהגרים ברון טראיון שבמזרח ליון, והתחבר מגיל צעיר לזנאטי. גם כאשר בנזמה התקדם דרך מחלקת הנוער של ליון, לשושלת האליפויות של הקבוצה הבוגרת ולנבחרת צרפת, הקשר ההדוק נשמר. זנאטי, המכונה "קארלוש" (שחור) נשפט עוד כשהיה קטין בגין מעשי שוד ונשלח לשמונה שנים בכלא, אך עונשו הומתק לאחר שפנה אל לב השופטים והסביר את המצוקה ממנה הגיע. מאחוריו בבית הדין ישב בנזמה, שהגיע לתמוך במקרים רבים, נתן עדות אופי וגם סייע לזנאטי כאשר סיים לרצות את עונשו.

גורמים המכירים את השניים, תיארו את זנאטי כ"עלוקה הראשית" בפמליה של בנזמה. "הם בלתי נסבלים ביחד", צוטט ב"לה מונד" עורך דין המעורה בפרשה. "יש שם כאלה שמנצלים את כספו של בנזמה, חיים על חשבונו וחושבים שהם יכולים לקנות הכול. אחרים נהנים מהמעמד שלו. לבנזמה יש שם בינלאומי והוא חייב לקחת את זה בחשבון. אנחנו מגוננים על המקום בו צמחנו, אבל אי אפשר להיות מקושרים עד מוות לחברים מהשכונה. רוב שחקני הנבחרת מסתמכים על חברי הילדות שלהם. הם לא רוצים שיגידו עליהם ששכחו מאיפה באו, ומשוכנעים שאלה לא ידפקו אותם. אבל את בנזמה מקיפים פרזיטים, ובמקרים כאלה חייבים להשתחרר".

שחקן ריאל מדריד, קארים בנזמה. טוויטר, אתר רשמי
הוא לא ידע, קארים לא ידע. קארים בנזמה במעצרו/אתר רשמי, טוויטר

פרט לזנאטי, בנזמה נשען מאז היותו בן 17 על קארים נוסף, השלישי בחבורה - סוכן שחקנים בשם קארים ג'אזירי. הסוכן מליון הגן על בנזמה בחירוף נפש לאורך השנים, כולל איומים על עיתונאים שפרסמו כתבות נגדו במהלך מונדיאל 2014. בנזמה קיבל במהלך הקריירה פניות מסוכנים אחרים, בין היתר מז'אן פייר ברנס המייצג את ולבואנה ודשאן, אך הבהיר כי נאמנותו לג'אזירי לא מוטלת בספק ואף הפקיד בידיו את כל הסמכויות בנושאים הכלכליים הקשורים אליו. עד כדי כך שג'אזירי יודע הכול, האח גרסי בנזמה יודע הרבה וגם זנאטי יודע לא מעט. וקארים בנזמה? הוא לא יודע כלום.

למה הכוונה? שימו לב לתשובות של בנזמה בחקירתו, שהתמלול המלא שלה נחשף ב"לה מונד". כאשר התבקש לאשר את מספר הטלפון שלו, כפי שזוהה בשיחות המוקלטות עם זנאטי, ענה בנזמה: "אני לא יודע מה המספר שלי. לא זוכר אותו בעל פה". כאשר נשאל לגבי הקשר עם זנאטי, השיב: "הוא חבר ילדות. חבר קרוב, כמו אח. הוא שכיר בחברה שלי, כשנתיים או שלוש. אני לא יודע מה הוא עושה בדיוק, אבל הוא עובד אצלי. הוא ברשימת מקבלי השכר". למעשה, העדות של בנזמה מסכמת את מה שטענו רבים: הוא מנוהל עד כדי סירוס על ידי הפמליה שלו.

בנוגע לפרשה, אמר בנזמה בחקירתו: "לא השתתפתי בסחיטה, מדובר בסך הכול באי הבנה. רק רציתי ליידע את ולבואנה ולעזור לו. הסיפור נודע לי כשלושה שבועות לפני המשחק בין צרפת לארמניה. הייתי במדריד, ופתאום ניגש אליי אדם עם כרית של לואי ויטון, הביא לי אותה וסיפר לי על הווידאו של ולבואנה. לא הכרתי אותו. רק אתמול, כשהראו לי את התמונה, זיהיתי אותו. הוא ישב והתחיל לדבר, אבל לא הקשבתי כי לא הכרתי אותו. הוא התחיל לספר על הסרטון של ולבואנה ועצרתי אותו. אמרתי: 'תפסיק, אני לא רוצה לשמוע'. הוא נשאר לצדנו בשולחן, המשכנו לאכול ואז נפרדנו. לא הכרתי אותו, אבל הוא הכיר את זנאטי ולכן הצטרף".

"עם ולבואנה דיברתי על הסרטון יומיים לפני המשחק נגד ארמניה, כשהיינו בקלרפונטן. היינו לבד, אמרתי לו שיש קלטת לוהטת בכיכובו. אמרתי לו שאוכל לעזור כי זה קרה לי, והוא התעניין. הוא רצה לדעת על הרעש שנוצר, כי אנחנו אנשים מוכרים, אז אמרתי לו שהכול תלוי בו. לי הבאזז לא הפריע. הוא היה נבוך, מאוד נבוך. הוא שאל אותי מה הם רוצים ואמרתי לו שזנאטי יכול לעזור. הוא טען שכבר סיפר למשפחה שלו, אז אמרתי לו שאם כך אז זה כבר לא משנה ושיפרסמו את הווידאו. אני הייתי פצוע וחזרתי לספרד. הוא אמר שהוא הולך לעורך הדין שלו, ובעצם פנה למשטרה".

בצד השני ניצב מתיו ולבואנה, אחד השחקנים המזוהים ביותר עם מארסיי בשנים האחרונות, שבאופן אירוני עבר בקיץ לליון, מעוזם של בנזמה, זנאטי והג'מעה. תחילה, ולבואנה טרח להגן על בנזמה פומבית והסביר כי החלוץ פעל כחבר ובסך הכול ניסה לעזור. אלא שככל שהפרשה הסתעפה, ובמיוחד אחרי שנחפשו הקלטות השיחות בין בנזמה לזנאטי, במהלכן לגלג חלוץ ריאל מדריד על חברו לנבחרת וגם כינה אותו "הומו", העמדה של ולבואנה השתנתה. בראיון שהעניק ל"לה מונד", ולבואנה כבר תקף את בנזמה וקבע כי "את מה שהוא עשה, לא הייתי עושה אפילו לאויב הכי גדול שלי".

במחנה בנזמה טוענים כי ולבואנה נעלב מהכינויים שהוצמדו לו בהקלטות, ולכן שינה את גרסתו הציבורית. בנזמה ניסה להסביר: "לא ראיתי את הווידאו בעצמי, קארים סיפר לי על זה וחשבתי שהוא ראה. דיברתי עם מתיו רק אחרי. לא זוכר מתי בדיוק נפגשנו, רק שזה היה לפני המשחק נגד ארמניה. לא יודע למה אמרתי למתיו שראיתי את הקלטת. בניתי סצנריו על פי הדברים של קארים, כי הוא החבר הכי טוב שלי ואני סומך עליו. אני בטוח שהוא ראה כי הוא תיאר לי את הכול בפרטי פרטים. זה סרטון פורנו, מיני. אפשר לראות שם את מתיו בבירור, והוא גם זה שמצלם. לא ניסיתי לסחוט או להשיג כסף. אני מחבב אותו, רציתי לעזור לו. הגנתי עליו בפרשה אחרת ב-2012. אני מרגיש רע על הצורה בה דיברתי בטלפון, זה לא היה נכון. כיניתי אותו 'טרלוז' (הומו) כי חשבתי שהלשין עליי. זה היה בצורה מבודחת. הגזמתי, אבל לא הייתה לי כוונה נסתרת".

אלן יעקובוביץ', עורך דינו של בנזמה, משתמש כעת בעדות הראשונית של ולבואנה כדי להגן על מרשו ודורש עימות בין השניים. הוא גם זה שהפציר בבנזמה לספק את הגרסה שלו בראיון טלוויזיוני, שנדחה בעקבות חשיפת תמלול החקירה ובסופו של דבר שודר ברביעי שעבר. גם אותו ראיון גלוי לב ל-TF1 לא סייע לנקות ולו במעט את התדמית, כשסקר שנערך לאחר מכן הראה כי 82 אחוזים מתנגדים לשילובו של החלוץ בנבחרת. בסביבתו של בנזמה טוענים כי מתנהל מסע הכפשה נגדו, לו תרם גם ראש הממשלה מנואל ואלס כאשר הכריז השבוע כי "אם בנזמה יימצא אשם, אני לא רוצה לראותו שוב בנבחרת הלאומית שלנו". לגישתם, התקשורת שמחה להפיל את האיש שלא שר את המארסייז ואף תועד יורק על הדשא בזמן נגינת ההמנון הצרפתי לפני הקלאסיקו האחרון.

seperator

מה הלאה? ריאל מדריד מגבה לחלוטין את בנזמה, ורפא בניטס מנסה להחזירו למסלול אחרי הפציעה שעבר ואף קיבל ממנו צמד מול חטאפה בשבת האחרונה. אולם, אם יוגש נגדו כתב אישום, גם הבלאנקוס צפויים להתנער ממנו. מאמן הנבחרת דשאן נמצא בבעיה קשה יותר. למרות הקשר הממושך עם ולבואנה (אימן אותו במארסיי, יש להם סוכן משותף) הוא נמנע כרגע מבחירת צד בפרשה ועשוי, בעל כורחו, לוותר על שניהם לקראת יורו 2016, כפי שעשה במשחקי ההכנה האחרונים.

את בנזמה הוא בכל מקרה יתקשה להחליק בגרון של הציבור. על פי דיווחים בצרפת, גם כמה מהשחקנים, ביניהם כנראה הקפטן הוגו לוריס, הבהירו לדשאן כי הם מתנגדים להחזרת החלוץ, שבהקלטות נחשף כמי ששולט ברזי השפה העבריינית ומקושר ליותר מדי דמויות ידועות לשמצה. בניגוד לפרשיית זאהיה דאהר ב-2010, נראה כי הפעם הקירות סוגרים על בנזמה מכל הכיוונים. בתחילת דרכו בליון טרחו להזהיר אותו כי הנאמנות העיוורת לחברי הילדות המפוקפקים עוד תרדוף אותו. עכשיו, הקריירה שלו נמצאת על הגליוטינה.

קארים בנזמה שחקן נבחרת צרפת. AP
הרוב מתנגד להחזרתו לסגל הנבחרת. קארים בנזמה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully