וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה עלתה ליורו עם הצגה גדולה, שיא לרוני, ניצחון לספרד

האוסטרים הבטיחו את העלייה לצרפת 2016 עם 1:4 ענק בשבדיה. חלוץ אנגליה כבש ב-0:2 על שוויץ והפך למלך שערי שלושת האריות בכל הזמנים. ספרד עשתה את שלה עם 0:1 במקדוניה, רוסיה דרסה את ליכטנשטיין 0:7

אימג'בנק GettyImages

איזה ערב ענק קיבלנו היום (שלישי) במוקדמות יורו 2016, עם המשחקים שנערכו בבתים ג', ה' ו-ז'. נתחיל מבית ז': אוסטריה השלימה עלייה לטורניר הגמר עם 1:4 עצום בחוץ על שבדיה, כשבאותו הבית טיילה רוסיה ל-0:7 מול ליכטנשטיין האומללה ומונטנגרו ניצחה 0:2 במולדובה. קדימה, לבית ג', שם ספרד עשתה את שלה עם 0:1 קטן במקדוניה, בעוד סלובקיה ואוקראינה נפרדו ב-0:0 ובלארוס ניצחה 0:2 את לוקסמבורג. בבית ה', אנגליה שמרה על מאזן מושלם עם 0:2 על שוויץ השנייה כשוויין רוני הופך למלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, בעוד סלובניה מנצחת 0:1 את אסטוניה וליטא 1:2 את סן מרינו.

שחקני נבחרת אוסטריה חוגגים עם דויד אלאבה (משמאל). רויטרס
איזה הישג ענק של האוסטרים. אלאבה והחברים חוגגים/רויטרס

סלובקיה - אוקראינה 0:0

סלובקיה אמנם לא ניצחה בבית, אבל גם כך שמרה על מרחק של שלוש נקודות מאוקראינה ועוד יחס ראש בראש עדיף על פניה אחרי שניצחה אותה 0:1 בקייב בסיבוב הקודם. האוקראינים יסיימו לפחות במקום השני כיוון שהפער שלהם מבלארוס עומד על תשע נקודות, אבל יהיה להם קשה מאוד לסיים במקום השני.

מקדוניה - ספרד 1:0

אלופת אירופה אמנם לא מרשימה במיוחד במוקדמות היורו, וגם הפעם לא הציגה איזו הופעה הרואית, אבל גם זה הספיק לה כדי להשיג 0:1 קטן בזכות שער עצמי והיא במקום הראשון בבית עם 21 נקודות, חמש יותר מאוקראינה השלישית. אם לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי, ספרד תבקר בצרפת בקיץ הקרוב.

ספרד הצליחה לעלות ליתרון כבר בדקה השמינית אחרי שער מוזר במיוחד. חואן מאטה ניסה להגביה מאגף ימין עם רגל ימין החלשה שלו, זה פגע במשקוף, חזר ופגע בשוער טומה פאצ'ובסקי וזה 0:1.

בלארוס - לוקסמבורג 0:2
לבלארוס: מיכאיל גורדאיצ'וק (34 ו-62)

אנגליה - שוויץ 0:2

למרות שכבר הבטיחה את העלייה שלה ליורו 2016, נבחרת שלושת האריות שמרה על מאזן מושלם גם אחרי שמונה מחזורים. אנגליה ניצחה 0:2 את שוויץ ושיפרה את מאזן הנקודות שלה ל-24 לעומת 15 שיש לנבחרת של ולדימיר פטקוביץ' ו-12 של סלובניה השלישית. ויין רוני כבש בפנדל את השער השני וזה היה ה-50 שלו בנבחרת אי פעם. בכך, עבר החלוץ את בובי צ'רלטון והפך למלך שערי אנגליה בכל הזמנים. הארי קיין כבש את השער הראשון.

פביאן דלף, שפתח בהרכב אנגליה, נפצע והוחלף כבר אחרי 19 שניות. בדקה ה-67 כבש הארי קיין המחליף את הראשון במשחק עם בעיטה יפה מ-16 מטר לפינה הקרובה. בדקה ה-84 כבש ויין רוני את ה-50 שלו בנבחרת עם פנדל אחרי שראחים סטרלינג הוכשל ברחבה. רוני הפך למלך שערי אנגליה בכל הזמנים ועבר את בובי צ'רלטון.

סלובניה - אסטוניה 0:1
לסלובניה: רוברט בריץ' (63)

ליטא - סן מרינו 1:2
לליטא: פיודור צ'רניך (7), גידריוס ארלאוסקיס (הורחק, 50), לוקאס ספאלביס (90+2), לסן מרינו: מתיו ויטאולי (55). זהו שער חוץ ראשון של סן מרינו במשחק רשמי מאז אפריל 2001.

שבדיה - אוסטריה 4:1

אמנם האוסטרים שיחקו ביורו 2008, אבל זה היה רק בגלל שהיא אירחה את הטורניר. הערב, היא עשתה היסטוריה כשעלתה לטורניר הגמר של היורו דרך המוקדמות בבית הראשונה בתולדותיה. האוסטרים עשו את זה עם הכי הרבה סטייל שאפשר, כשהתפוצצו עם 1:4 פשוט ענק בחוץ מול שבדיה, שספגה את ההפסד הביתי הכבד ביותר בתולדותיה מאז ה-5:2 בגמר גביע העולם 1958. האוסטרים המשיכו בקמפיין נהדר כשהם עם 22 נקודות מ-24 אפשריות ולמעשה ניצחו בכל שבעת המשחקים האחרונים שלהם אחרי שסיימו ב-1:1 מול שבדיה במחזור הפתיחה. מנגד, שבדיה ירדה למקום השלישי עם 12 נקודות, שתיים פחות מרוסיה השנייה.

אוסטריה עלתה ליתרון בדקה התשיעית לאחר שקים קלסטרום הכשיל ברחבה את זלטקו יונוזביץ'. דויד אלאבה בעט את הפנדל עם הקפצה עדינה פנימה וקבע 0:1 לאוסטריה. בדקה ה-38 כבשה אוסטריה את השני לאחר שהוצאת חוץ הגיעה למארק יאנקו, שהמשיך בראש וזה הגיע למרטין הארניק, שנגח מקרוב פנימה את ה-0:2. החגיגה האוסטרית נמשכה בדקה ה-77 לאחר שדויד אלאבה הכניס כדור עומק למארק יאנקו, שהסתובב, עבר את השומר שלו ובעט פנימה, 0:3 ענק לאוסטריה.

בדקה ה-88 הגיע הרביעי של אוסטריה והיה מלאכת מחשבת של מהלך קבוצתי נהדר. יאקוב יאנטשר סיים את זה עם מסירת רוחב להארניק, שמול שער ריק בעט פנימה את ה-0:4. בתוספת הזמן הצליחה שבדיה לצמק עם שער של זלאטן איברהימוביץ', אבל זה לא ניחם אף אחד בשטוקהולם.

ליכטנשטיין - רוסיה 7:0

לאוניד סלוצקי השלים השגת שש נקודות בשני משחקים מאז שמונה למאמן רוסיה ואחרי הניצחון על שבדיה בשבת האחרונה. רוסיה חגגה עם 0:7 קל במיוחד מול ליכטנשטיין האומללה ושיפרה את מאזן הנקודות שלה ל-14 לעומת 12 של שבדיה. מי שחגג יותר מכולם היה ארטם דזיובה עם רביעייה.

ארטם דזיובה העלה את הרוסים ליתרון בדקה ה-21 כשעבר את אחד השומרים ומול שער ריק בעט פנימה לאחר שקיבל עקב מרומן שירוקוב וזה 0:1 לרוסיה. בדקה ה-40 כבשה רוסיה את השני לאחר שקאופמן הכשיל ברחבה ומאחור את דזיובה. קאופמן ראה אדום ואלכסנדר קוקורין בעט את הפנדל פנימה וקבע 0:2 לרוסיה. השלישי הגיע בדקה ה-45 כששוב היה זה דזיובה, ושוב לאחר שקיבל כדור עומק משירוקוב, 0:3. דזיובה הבקיע את השלישי בדקה ה-73 לאחר בישול של דניס קומבארוב וזה 0:4. פדור סמולוב כבש את החמישי בדקה ה-77 לאחר הדיפה לא מוצלחת של שוער ליכטנשטיין, אליה הגיע ראשון ודחק פנימה את ה-0:5. דזאגוייב כבש את השישי עם כדור חופשי יפה בדקה ה-85 וזה 0:6. דזיובה כבש את הרביעי שלו וה-0:7 בדקה ה-90.

מולדובה - מונטנגרו 2:0
למונטנגרו: סטפן סאביץ' (9), פאטוס בצ'יראי (65)

לא לשימוש. GettyImages
חוגג את השיא. רוני/GettyImages
הארי קיין שחקן נבחרת אנגליה. GettyImages
הארי קיין חוגג את השער/GettyImages
מתאו ויטאיולי שחקן נבחרת סן מרינו (משמאל) חוגג. רויטרס
שחקני סן מרינו חוגגים שער היסטורי/רויטרס
ג'רארד פיקה שחקן נבחרת ספרד (ימין) עם חואן מאטה. AP
פיקה וחואן מאטה חוגגים/AP
ארטיום דזיובה שחקן נבחרת רוסיה (למטה) עם אלן דזגוייב. רויטרס
דזיובה ודזאגוייב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully