וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה לאומית. מדובר באחד הרגעים הקשים בהיסטוריה של יוון"

ניצן ליבנה

14.6.2015 / 9:53

הלם במדינה לאחר ההפסד השני לאיי פארו במוקדמות היורו: "אי אפשר לרדת יותר נמוך מזה". סוקרטיס: "האחריות היא עלינו". נאני על רונאלדו: "מכונת שערים". לב כעס על שחקניו במחצית: "לא הייתי מרוצה"

כמה בדיחות מתחילות עם "כבאי, שוטר ועורך דין..."? לא חסר. אמש (שבת) כבאי, שוטר ועורך דין הפכו מדינה שלמה לסוג של בדיחה - אחרי הניצחון הסנסציוני של איי פארו, 1:2 על נבחרת יוון במסגרת מוקדמות היורו. הנבחרת הצנועה, המייצגת כ-50 אלף תושבים בסך הכול, השוותה את ההישג הגדול ביותר שלה בשלב מוקדמות היורו - שני ניצחונות באותו קמפיין - כשגם הפעם נבחרת יוון האומללה הייתה הקורבן.

היוונים נמצאים בתחתית הבית עם שתי נקודות בלבד אחרי שישה משחקים, אך למרות זאת לנבחרת עדיין סיכוי תיאורטי לסיים במקום השלישי. להונגריה השלישית 11 נקודות, תשע יותר מליוון, כש-12 נקודות נותרו בקופה. תאמינו או לא, אך ביוון, למרות ההשפלה, עדיין מאמינים.

בתקשורת המקומית, בחרו שלא להתייחס לסיכויים האפשריים וקטלו את הנבחרת. "בושה לאומית", כתבו ב"גאזטה" המקומי. "אי אפשר לרדת נמוך מזה. איי פארו החובבנית הדהימה את המדינה. מדובר באחד הרגעים הכי קשים בהיסטוריה של יוון".

"אין יותר מדי מה להגיד אחרי הפסד כזה", אמר בלם הנבחרת, סוקרטיס פפאסטאטופולוס, שכבש שער מצמק בשלב מאוחר של המשחק. "הכול הלך הפוך כבר מההתחלה. האחריות היא על השחקנים, כמובן, אבל כולנו כבר מצפים להתחיל את הקמפיין הבא לקראת המונדיאל ברוסיה. נצטרך לבנות נבחרת חדשה, מההתחלה, ורק כך נוכל להתרומם". מנגד, צ'אלור הנסון, שחקן הנבחרת המפתיעה מאיי פארו, ציין: "אנחנו מאושרים, נערוך מסיבה ענקית לכבוד הניצחון".

שחקן נבחרת פורטוגל, כריסטיאנו רונאלדו, חוגג עם חברו פאביו קואנטראו. רויטרס
כיכב, שוב. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

נעבור למדינה מעט יותר שמחה - פורטוגל, שניצחה 2:3 את ארמניה ועשתה צעד חשוב מאוד אל עבר הבטחת המקום באליפות אירופה. הפורטוגלים התקשו מעט, נקלעו לפיגור, אך כוכב הנבחרת, כריסטיאנו רונאלדו, הגיע לעבודה, כבש שלושער והשאיר את נבחרתו בראש הבית המוקדם.

"היה משחק נפלא", אמר רונאלדו. "עשינו צעד חשוב מאוד בדרך ליורו. אני מודה לכולם על התמיכה בי ובנבחרת. מאחל שתהיה לנו שנה מוצלחת, כולנו ביחד". "שיחקנו מול נבחרת טובה וקשוחה, שעשתה הכול בשביל לנצח ולהתקדם אל עבר העפלה", הוסיף ז'ואאו מוטיניו. "כריסטיאנו יכול להבקיע כמעט מכל מצב; הוא כבש שלושה שערים והרוויח לנו את הניצחון". גם ריקרדו קרבאליו הוותיק דיבר על היכולת של רונאלדו: "הוא פשוט עשה את ההבדל. ידענו שארמניה נבחרת מסוכנת ואגרסיבית, ואני שמח שהצלחנו לעמוד במשימה".

נאני סיכם: "אין מילים לתאר את היכולת של רונאלדו. הוא פשוט שחקן אדיר. מכונת שערים. היה לנו קשה בהתחלה, כי פתחנו את המשחק לא טוב. לאט לאט הבנו את השיטה של ארמניה והשתלטנו על הקצב".

עוד נבחרת שיצאה מרוצה היא גרמניה, שעברה בשלום את המשחק מול נבחרת גיבלרטר החלשה. למרות התחלה איטית וכמה התקפות מסוכנות של הנבחרת החובבנית, הצליחו הגרמנים להביס 0:7, אף על פי שהובילו רק 0:1 בירידה למחצית. "כשירדנו לחדר ההלבשה אמרתי לשחקנים רק דבר אחד - תתחילו לנצל מצבים. הייתי ברור מאוד בדברים שלי", אמר יוגי לב. "לא היינו מרוצים מהמחצית הראשונה, הרבה בגלל ההחמצות הרבות שלנו. אני שמח שעלינו אחרת לחלק השני".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
- מאמן נבחרת גרמניה יוגי לב. GettyImages
לא היה מרוצה מהחלק הראשון. יוגי לב/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully