וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומפני: "זהבי בכלל תפס אותי. אולי הורחקתי כי הגול היה מנבדל?"

הבלם הבלגי לא אהב את הרחקתו, בתקשורת קטלו אותו: "העונה המסויטת נמשכת". קורטואה גרף מחמאות: "המושיע שלנו", פלאיני הודה: "היה לנו מזל, גם בגול", וילמוטס תירץ את החלפת הזאר

קובי אליהו

נבחרת בלגיה אולי לא הבריקה אמש (שלישי) על כר הדשא של אצטדיון טדי, אבל היא עשתה את שלה וניצחה 0:1 את נבחרת ישראל, משער מהיר ודי מקרי של מרואן פלאיני, כבר בדקה התשיעית. הבלגים במקום הראשון בבית ב' כעת, עם הפנים לעוד העפלה לטורניר גדול. בנוסף, הם במקום השלישי בדירוג פיפ"א החדש.

מאמן הנבחרת הבלגית, מארק וילמוטס, שיחרר אנחת רווחה גדולה בסיום ואמר: "סיבכנו את עצמנו. לא ראיתי למה קומפני הורחק, אבל בתור שחקן לשעבר בעצמי, יש לי המון כבוד אליו. גם אחרי האדום, כולם המשיכו לעבוד קשה כדי לשמור על התוצאה. השחקנים הגיבו טוב ותמכו מאוד אחד בשני. זה מצב לא פשוט עבור ישראל. הם התחילו את הקמפיין במאזן מושלם ועכשיו הפסידו פעמיים בבית, כך שידענו שיהיה קשה, אבל באנו לחפש רק ניצחון ואני לא חושב שהעובדה שניצחנו כאן קשורה למזל".

על החילוף של הזאר כבר בדקה ה-63 אמר וילמוטס: "הוא נראה לי עייף, אז הוצאתי אותו". העיתונאים הבלגים שנכחו באצטדיון כעסו מאוד על החילוף ועל ניהול המשחק של וילמוטס, שהשאיר אותם ללא מחזיק כדור ואפשר לישראל לצאת בכך קדימה.

על ניר ביטון, ממנו התרשם מאוד, אמר וילמוטס: "ראיתי אותו במשחק של סלטיק מול אינטר והתרשמתי מאוד. גם היום הוא היה מאוד טכני, הוא הפתיע אותי מאוד. הוא שחקן מצוין לנבחרת ישראל".

לא לפתיחה הזו הם ציפו. טל בן חיים וניר ביטון/ברני ארדוב

וינסנט קומפני היה נרגז מאוד על האדום שקיבל. הוא סירב לדבר עם העיתונאים הישראלים, אך לכלי התקשורת בארצו אמר: "אני בדרך כלל לא מדבר על החלטות שיפוט, אבל אני לא מבין למה הורחקתי. אני יודע שתפסתי את זהבי, אבל אז עשיתי הכול כדי לעזוב אותו והוא זה שבכלל תפס לי את המכנסיים. רדפתי אחריו ופתאום, השופט הגיע והרחיק אותי. הייתי בנבדל במהלך של כיבוש השער? אולי בגלל זה קיבלתי את האדום", אמר הבלם בחיוך והוסיף, "אני מקווה שיזכרו מהמשחק הזה את הבישול, ואת הבעיטה שלי מחצי מגרש... לא היה אף אחד פנוי, אז התקדמתי קצת וניסיתי. נראה לי שזה היה ניסיון לא רע".

טיבו קורטואה, ששמר על רשת נקייה בפעם הרביעית בחמשת המשחקים האחרונים שלו במדי הנבחרת, קיבל בסיום את תואר ה-MVP של המשחק מההתאחדות הבלגית וזכה למחמאות גדולות לאחר שעזר לנבחרתו להחזיק מעמד ברגעי הלחץ של ישראל ומול הבעיטות של ערן זהבי במחצית השנייה.

מי שעוד גרף מחמאות הוא מרואן פלאיני. אחרי תקופה קשה במנצ'סטר יונייטד מאז המעבר מאברטון לפני כמעט שנתיים, הקשר הבלגי הגבוה והחזק סופסוף חוזר לעצמו. בשני המשחקים של בלגיה השבוע, הוא כבש שלוש פעמים ובארבע הופעותיו האחרונות בכלל, כולל עם יונייטד, הוא הרשית ארבע פעמים והוסיף עוד בישול. בבלגיה ציינו שב-60 הופעות יש לו 12 שערים בנבחרת, בעוד שאדן הזאר עומד על שבעה שערים בלבד ב-55 הופעות: "בטוח יהיה מועדון גדול שירצה לקנות אותו בסוף", צייץ אוהד בלגי, תוך עקיצה למנצ'סטר יונייטד.

פלאיני סיכם: "היה לנו קצת מזל. הכדור די פגע בי במהלך של השער. סבלנו במחצית השנייה בגלל ההרחקה, שהייתה קצת מיותרת. אבל זה חלק מהמשחק. הצלחנו להחזיק מעמד, אבל מול יריבות טובות יותר נשלם על זה. המחצית הראשונה שלנו הייתה קומפקטית ומצאנו פתרונות. המגרש היה יבש והמשחק היה איטי יותר, אבל ניסינו לעשות את המיטב".

ומה אמרו בעיתוני בלגיה? "קורטואה הציל אותנו אחרי אדום מטופש של קומפני", הייתה הכותרת ב"גאזט ואן אנטוורפן". ב-"HLN" הוסיפו: "תודה, קורטואה". בעיתון "לה נואר" נכתב: "קורטואה היה המושיע שלנו. אחרי שנח לאורך רוב שני המשחקים האחרונים, הוא היה שם כשהיינו צריכים אותו, הציל מול זהבי ושוב לא ספג". קורטואה קיבל ציון 8, הגבוה בנבחרתו. את הציון הנמוך ביותר, 5, קיבלו כריסטיאן בנטקה, אדן הזאר וקומפני, עליו נכתב: "העונה המסויטת שלו נמשכת, זו הייתה טעות של תסכול לקבל את הצהוב השני". באתר "ספורט וורלד" הכותרת הייתה: "קומפני יצר לנו בעיה. אבל ביקשתם, וקיבלתם. שש משש".

אקסל ויטסל דהר מהמגרש עם שריקת הסיום היישר לנתב"ג ומשם, להצטרף לבת הזוג הכורעת ללדת. הוא הספיק לצייץ לה שהוא בדרך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully