וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התבוסה לישראל: סאפט סושיץ' פוטר מנבחרת בוסניה

מאמן הדרקונים, שמעמדו התערער עוד לפני המשחק מול ישראל, שילם את מחיר התבוסה באצטדיון סמי עופר, ועזב את תפקידו אחרי חמש שנים בעקבות החלטת ההתאחדות

סאפט סושיץ' סיים הערב (שני) את דרכו כמאמן נבחרת בוסניה. התבוסה הכואבת של הדרקונים לנבחרת ישראל באצטדיון סמי עופר הייתה הקש ששבר את גב הגמל, אבל מעמדו של המאמן החל להתערער אחרי המונדיאל ובעיקר בעקבות ההפסד הביתי לקפריסין, גם כן במוקדמות יורו 2016.

סושיץ' הצהיר היום בשדה התעופה בסראייבו שהוא לא יתפטר מתפקידו, ושהוא משאיר את ההחלטה לאנשי ההתאחדות. כמה שעות לאחר מכן הוא התייצב במשרדי ההתאחדות לפגישה בה הוא הגיש לחברי הוועדה המקצועית דו"ח על המשחקים האחרונים של הנבחרות. בסופה של הפגישה התכנסו 14 חברי הוועדה המקצועית כדי לדון בעתידו של המאמן. על פי החוק, כדי להדיח את המאמן נדרש רוב של 12 חברי ועדה. אחרי כשעה של של דיונים, הוחלט על פיטוריו של סושיץ'.

המאמן אמר מאוחר יותר: "לא רציתי לעזוב, כי אם ננצח בחמישה מתוך ששת המשחקים הנותרים, נעלה ליורו. אני לא בורח מאחריות, אבל אם בוסניה לא תעפיל ליורו 2016, אני לא אראה בעצמי אחראי לכך".

ההתאחדות הבוסנית הודיעה שהמחליף ייבחר רק בסמוך לסוף שנת 2014 ושהיא תכריז על המועמדים הרשמיים בדצמבר. בין השמות שכבר עלו בתקשורת נמצאים סרגיי בארברז ורוברט פרוסינצ'קי. בהתאחדות המקומית יש גורמים שהיו שמחים לראות את ואהיד חלילודז'יץ' על הקווים, אבל המאמן הוותיק דורש שכר מאוד גבוה.

סרגיי בארברז. Vladimir Rys, GettyImages
בין המועמדים. בארברז/GettyImages, Vladimir Rys

סושיץ' בן ה-59 - גדול שחקני בוסניה בכל הזמנים - אימן את הדרקונים מדצמבר 2009 והצעיד אותם לגדול הישגיהם, עלייה למונדיאל 2014. בטורניר עצמו, בוסניה אכזבה והתאכזבה אחרי הדחה בתום שלב הבתים. המאמן נתקל אז בהרבה ביקורות, בין היתר בגלל הזימון של אחיינו טינו סושיץ' לסגל הסופי.

הביקורות גברו אחרי ההפסד 2:1 לקפריסין בתחילת קמפיין מוקדמות יורו 2016 והתיקו הביתי נגד בלגיה לא עזר. ההפסד לישראל, שהותיר את בוסניה הרחק מאחור בבית ב', היה המשחק האחרון של סושיץ' כמאמן הנבחרת. הוא עמד על הקווים ב-50 משחקים, בהם השיג 23 ניצחונות, 9 תוצאות תיקו ו-18 הפסדים.

סושיץ' הוא המאמן הרביעי שמסיים את תפקידו בדרך זו או אחרת אחרי המחזור הרביעי של מוקדמות יורו 2016. קדמו לו קלאודיו ראניירי (יוון), דיק אדבוקאט (סרביה) וטימורי קצבאיה (גאורגיה). גם מעמדו של לובו פנב (בולגריה) מאוד מעורער אחרי התיקו הביתי של נבחרתו נגד מלטה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully