וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוון בהלם: "חדלי האישים הרסו את מה שנבנה ב-10 שנים"

ההפסד המשפיל לאיי פארו הותיר את יוון מרוסקת לגמרי. ראניירי בדרך החוצה? "אני ממשיך כרגיל", הגיב. אוהדי גיברלטר חגגו את ההפסד לגרמניה: "אנחנו יותר טובים מברזיל". רונאלדו מוכן למסי אחרי השיא החדש

קלאודיו ראניירי מאמן נבחרת יוון. AP
על הקרשים. קלאודיו ראניירי/AP

עשור אחרי שזכתה ביורו 2004, נבחרת יוון ספגה הערב (שישי) את אחד ההפסדים המשפילים בתולדותיה, כאשר נוצחה 1:0 במגרש הביתי בפיראס על ידי איי פארו הצנועה. יוון נותרה עם נקודה בלבד (ושער זכות בודד) לאחר ארבעה משחקים בבית ו' של מוקדמות יורו 2016, וקרוב לוודאי שמאמנה קלאודיו ראניירי ישלם את המחיר ויפוטר בימים הקרובים. פרט לסנסציה הזו, אלופת העולם גרמניה הסתפקה ב-0:4 על גיברלטר הקטנטנה, כריסטיאנו רונאלדו שוב הציל את פורטוגל ודנמרק השיגה ניצחון חוץ יקר בסרביה.

המספרים

* יוון נחלה הערב את הפסד הבית הרביעי ברציפות שלה. רק פעם אחת בתולדותיה היה לה רצף ארוך יותר (שבעה הפסדים בין 1981 ו-1982).

* לאיי פארו היה זה ניצחון חוץ ראשון במשחק רשמי מאז לוקסמבורג במרץ 2001.

* כריסטיאנו רונאלדו כבש את שערו ה-450 בקריירה במשחק ה-703.

* במשחקים בהם רונאלדו הבקיע, המאזן של פורטוגל עומד על 33 ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים.

* לא פחות מרשים: כוכב ריאל מדריד הפך לגדול כובשי היורו (כלומר, מוקדמות + הטורניר עצמו) בכל הזמנים, עם 23. על הדרך הוא עבר את יון דאל תומאסון הדני.

* תומאס מולר הפך לגרמני ה-16 בהיסטוריה שמבקיע לפחות 25 שערים לנבחרתו.

* מריו גצה חגג הערב שער ראשון במדי המנשאפט מאז גמר המונדיאל ההוא.

* סקוטלנד כבשה את שערה הרשמי הראשון מול אירלנד מאז מאי 1961.

* הסקוטים שמרו בפעם הרביעית ברציפות על שער נקי בבית - דבר שעשו פעם אחת בלבד בעבר, ב-1997.

* בכלל, המאזן של סקוטלנד בעשרת המשחקים האחרונים עומד על שישה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו והפסד. לא רע.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל. רויטרס
שיא אחרי שיא. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

התגובות

"הדייגים וחדלי האישים", קראה הכותרת באתר "גאזטה" היווני אחרי המפלה הגדולה של ראניירי, מול יריבה שמבחינת המארחת הייתה בסך הכול נבחרץ של דייגים. "שחקנים חלשים, מאמן חסר יכולת והחלטה טראגית של ההתאחדות. יוון המבישה הצליחה להרוס את כל מה שנבנה ב-10 שנים. 'תורידו את החולצות', בכו האוהדים. יורו 2016 - חלום מתעתע עבור הנבחרת".

קלאודיו ראניירי נשאר בשלו ובסיום אמר לטלוויזיה היוונית: "קשה למצוא סיבות ולהגיד ששיחקנו רע ולכן הפסדנו. אני חייב לומר שאני האחראי להפסד הזה ולאופן בו נראינו בשלושת המשחקים האלה. להתפטר? מוקדם מדי להעריך, אני ממשיך כרגיל. אני המאמן, אראה מה לא עובד ונתקן".

פנאיוטיס קונה המתוסכל סיכם: "הנבחרת שינתה את אופיה מאז המונדיאל, צריך להאשים את כולנו, מהראשון ועד האחרון. 95 אחוזים שלא נעלה מהמוקדמות, אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל. האכזבה עצומה וגם העצבים. קלקלנו תדמית שנבנתה במשך 10 שנים. זה כישלון, נצטרך לראות שוב את הווידאו שלנו משחקים כילדים ב-2004. חייבים להתאחד ולשקם את הנבחרת. אני יכול רק להתנצל בפני האוהדים שתמכו בנו עד הרגע האחרון".

לארס אולסן, מאמנה של איי פארו ומי שהיה קפטן נבחרת דנמרק בזכייה ההיסטורית ביורו 1992, חגג עוד סנסציה: "ידענו שיוון נבחרת שמחזיקה בכדור, אבל לא כל כך אפקטיבית בחלק הקדמי. התבססנו על מתפרצות וזה הצליח, הגענו לארבעה-חמישה מצבים טובים. גם ליוון היו הזדמנויות, אבל אני חושב שהיינו ראויים לניצחון. זה אחד הניצחונות הגדולים בהיסטוריה שלנו. היה גם את הניצחון על אוסטריה, אבל יוון מדינת כדורגל גדולה יותר. בכדורגל הכול אפשרי, צריך רק להאמין. מקום שלישי? למה לא? אנחנו שואפים להצליח כמה שיותר".

יאניס מניאטיס שחקן נבחרת יוון מאוכזב. AP
איי פארו חגגה ניצחון היסטורי, יאניס מניאטיס בהלם/AP

לפני המשחק מול גיברלטר, כולם דיברו רק על כמות השערים שגרמניה תבקיע. היו ששיערו שאלופת העולם תשבור את שיא הכיבושים למשחק בודד, ואחרי שהיריבה החלשה ספגה 17 שערים בשלושת משחקיה הראשונים, זה בהחלט היה נראה הגיוני. אלא שהמנשאפט הסתפקו ב-0:4 "בלבד", עם צמד של תומאס מולר, אחד של מריו גצה ואחד עצמי של יוגן סנטוס.

יואכים לב היה מתוסכל בסיום: "0:4 זה לא מספיק. ציפיתי ליותר מהקבוצה ומהשחקנים. אני לא מרוצה. לא התרשמתי מגיברלטר, הם תמיד הגנו טוב והפעם גם השתפרו בזה. אבל אנחנו לא היינו מספיק טובים. אנחנו רוצים לשחק כמו אלופי עולם, ולא עשינו את זה".

מנגד, המאמן המפסיד, אלן בולה, התגאה בסיום: "ביקשתי מהשחקנים שלי לתת מאה אחוז ולתת לי סיבה לחייך. לא בכל יום משחקים מול אלופת העולם". אגב, בתקשורת הגרמנית דיווחו כי מספר מאוהדי גיברלטר שהיו באצטדיון בנירנברג שרו בסיום: "אנחנו יותר טובים מברזיל".

יואכים לב מאמן נבחרת גרמניה. GettyImages
יואכים לב/GettyImages

לנבחרת פורטוגל זה הלך מאוד, מאוד קשה, עד שכריסטיאנו רונאלדו שם בדקה ה-72 את הרגל במקום הנכון בזמן הנכון, והעניק לחבריו 0:1 יקר מפז על ארמניה. "הדבר החשוב הוא שניצחנו והשגנו שלוש נקודות", אמר כוכב ריאל מדריד בסיום. "כעת אנחנו במצב טוב, ועם משחק חסר. ארמניה החנתה שני אוטובוסים מול השער, וידענו שזה יהיה מסובך מולה".

על כך שהפך למלך שערי מפעל אליפות אירופה בכל הזמנים אמר: "ידעתי שזה יקרה במוקדם או במאוחר, כי היו לי עוד הרבה משחקים". לבסוף, על המפגש הקרוב מול ארגנטינה וליאונל מסי באולד טראפורד, אמר: "זה רק משחק ידידות, לא מונדיאל. יהיה מיוחד עבורי לחזור לאולד טראפורד, ואני מקווה שננצח".

ריקרדו קווארסמה, שעלה מהספסל וסייע לרונאלדו לכבוש את שער הניצחון, אמר: "אני לא חושב שאני הנשק הסודי. אני תמיד עובד קשה, בין אם אני פותח בהרכב או לא, אני מנסה תמיד לעשות את הטוב ביותר שלי. עשינו עבודה טובה, וצריך להמשיך באותה דרך".

ראניירי הוא לא המאמן הוותיק היחיד שנמצא בצרות צרורות עם נבחרתו. גם דיק אדבוקאט נותר עם נקודה בלבד, אחרי שסרביה שלו הפסידה במגרשה הביתי, ללא קהל, 3:1 לדנמרק. אם לא הספיקו הצרות שבעקבות המהומה במשחק המפוצץ מול אלבניה, בא לאדבוקאט גם ההפסד הזה והוא עם הגב אל הקיר. "אתם דורשים שאני אשקול את התפטרותי, אז אני שוקל זאת", השיב לשאלה במסיבת העיתונאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully