וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפול על גן אדן: אדן הזאר הפך לכוכב של צ'לסי

7.11.2014 / 20:04

השחרור של מאטה, השינוי בגישה והסירוב להצטרף לדויד לואיז בליגה הצרפתית ה"נחותה". בתוך שנה הפך אדן הזאר מילד סורר לכוכב הגדול של צ'לסי. כל כך גדול, שמוריניו כבר קורא לו "השחקן הצעיר הטוב בעולם". בקרוב הוא עוד עשוי להזכיר אותו בנשימה אחת עם רונאלדו ומסי

אדן הזאר צ'לסי חוגג שער. GettyImages
איזה הבדל בין שנה אחת לקודמתה. אדן הזאר/GettyImages

נקודת השפל של אדן הזאר בקדנציה של ז'וזה מוריניו בצ'לסי נרשמה בדיוק לפני שנה. הכוכב הבלגי נסע לבקר בסוף השבוע את חבריו לשעבר בליל, צפה במשחקם מול מונאקו והיה אמור לחזור ביום שני בבוקר לאימון. הוא פספס את הרכבת המהירה, לא הספיק להתייצב בזמן, והמאמן הפורטוגלי החליט להעניש אותו. הזאר נופה מהסגל לקראת המשחק הביתי מול שאלקה בליגת האלופות ב-6 בנובמבר, וגם בקרב הזה הוא חזה מהיציע.

"הוא בסך הכול ילד. ילדים עושים טעויות, ואבות צריכים להיות חכמים ולחנך אותם. הוא רצה לשחק מול שאלקה, אבל לא שיחק והיה עצוב. ניצחנו בלעדיו. במשחק הליגה הוא יחזור לסגל ויהיה בהרכב. זה כל הסיפור", הסביר מוריניו את הפעולה שנקט, ובדיעבד ברור לחלוטין שהוא צדק. הזאר למד את הלקח והגיב באופן חיובי ביותר. הוא היה עם הקבוצה לקראת המפגש עם שאלקה, דרבן את עמיתיו וחגג את הניצחון כאילו היה שותף מלא לו. הספקות שהוטלו בנוגע לגישתו במהלך מחנה האימונים בארצות הברית בקיץ 2013 הוסרו כאילו לא היו.

בשנה שחלפה מאז לא היו למוריניו תלונות לשחקנו האהוב, והוא לא מחמיץ הזדמנות לשבח אותו ולהלל את כישוריו. מבחינתו, הזאר בדרך להיות השחקן הטוב בתבל, וזה המסר שהוא מעביר לו על בסיס יומי. כל מה שדרוש הוא לעבוד ברצינות, לשמור על ריכוז ולפעול למען הקבוצה. אם יעשה זאת, התוצאות יגיעו. והן אכן מגיעות.

ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי. GettyImages
מבחינתו, הזאר בדרך להיות השחקן הטוב בתבל. מוריניו/GettyImages

הפרידה ממאטה, המסר להזאר

מוריניו ידוע ביכולתו למצוא את הדרך ללב השחקנים שהוא מעוניין לקדם. ההצלחה לא מובטחת, כפי שיעידו יחסיו העכורים עם חלק מכוכבי ריאל מדריד, אבל בברנבאו הוא מעולם לא קיבל יד חופשית לבנות את הסגל בדיוק כפי שראה לנכון. היו בריאל פרות קדושות שלא ניתן היה לגעת בהן, בעוד שהמצב בצ'לסי נוח יותר. חואן מאטה היה האליל הבלתי מעורער של האוהדים לפני שהמיוחד חזר לקדנציה שניה בסטמפורד ברידג', אבל כאשר ראה מוריניו שלא ימצא שפה משותפת עם הכוכב הספרדי, הוא מכר אותו למנצ'סטר יונייטד. אפילו במפגש ההוא מול שאלקה, בהיעדרו של הזאר, ישב מאטה במשך 90 הדקות על הספסל. כעבור חודשיים הוא כבר לא היה בקבוצה. היה בכך מסר כפול עבור הבלגי – הבמה כולה שלך כי מעתה אתה הכוכב הגדול של הקבוצה, אך כדאי לך להבין מה יהיה גורלם של שחקנים שלא מסכימים להתאים את עצמם למסגרת ולקבוצה. שני המסרים הופנמו.

הזאר עצמו סיפר בחודש שעבר על הגישה של מוריניו כלפיו. "אחרי הופעה חלשה שלי הוא אומר לי ששיחקנו עם 10 שחקנים, ואז עוזב אותי לנפשי. יש לי הערכה עצומה כלפיו, כי הוא מאמן ענק שזכה בכל התארים, חולק איתנו את נסיונו ומגונן עלינו בכל מצב". הדוגמא האולטימטיבית לכך נרשמה ביום רביעי, כאשר הבלגי החמיץ פנדל בסלובניה נגד מריבור, מול השוער יסמין חנדאנוביץ', בן דודו של סמיר מאינטר, וכך פספסה צ'לסי ניצחון חשוב. היתה זו החטאה שניה של הזאר מהנקודה הלבנה במסגרת אירופית, בעוד שבפרמייר-ליג הוא שומר על מאזן מושלם עם 17 כיבושים מ-17 נסיונות. "אדן היה פנטסטי, השחקן הטוב ביותר על המגרש בפער ניכר. במצב כזה מותר לו להחמיץ פנדל, והוא בכל זאת יישאר השחקן המצטיין", אמר מוריניו.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן צ'לסי חואן מאטה. GettyImages
כשהוא הלך, הזאר קיבל את המפתחות. חואן מאטה/GettyImages

"השחקן הצעיר הטוב בעולם"

זו האמירה האחרונה ברשימה ארוכה של שירי הלל. בפברואר, אחרי שהזאר הפך לשחקן הצעיר ביותר שכובש שלושער בפרמייר-ליג, קבע הפורטוגלי נחרצות: "הוא השחקן הצעיר הטוב ביותר בעולם". הוא סירב לערוך השוואה בין חניכו לליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו, אולם בהחלט התייחס לניימאר: "זה לא יהיה הוגן לדבר על המפלצות, כי המפלצות משחקות כבר עשור, אבל בקבוצת גילו אני לא רואה שחקן טוב יותר. זה נכון שגם ניימאר מצוין, אבל הוא חסר יציבות ונפצע הרבה".

שבחים מסוג זה בשלב מוקדם מדי היו עלולים להוציא את הזאר משיווי משקל. אחרי הכול, הוא היה תמיד ילד פלא, שזכה פעמיים בתואר שחקן השנה בצרפת, וענייניו טופלו על ידי סוכן תעב בצע שדאג להעלות את האגו של הכוכב לרמה לא שפויה. אלא שבאמצע העונה שעברה כבר הרגיש מוריניו שהזאר בן ה-23 שקול מספיק כדי לא לאבד קשר עם המציאות ולהישאר עם הרגליים על הקרקע.

לא רוצה לעשות צעד אחורה

ההערכה העצמית של הזאר באמת שפויה. הוא מודה בפה מלא שהמונדיאל הראשון בחייו לא היה הצלחה מסחררת, מבטיח להתחשל לקראת אליפות אירופה ב-2016 ומצהיר שעדיין יש חסר לו הניסיון כדי להיחשב לאחד השחקנים הטובים בתבל: "רונאלדו, מסי, איברהימוביץ', ריברי ורובן עושים את ההבדל כמעט בכל משחק שלהם. כדי להגיע לרמה שלהם צריך להיות מסוגל להכריע משחקים גדולים. אני עושה זאת לפעמים, אבל זה עדיין לא מספיק, וצריך לעבוד על צדדים מסוימים במשחק שלי".

גם השמועות התכופות סביב עתידו ממש לא מוציאות את הזאר מריכוז. פריס סן ז'רמן עשתה הכול כדי להחתים אותו הקיץ, והצהובונים חגגו עם הדלפות עסיסיות מצרפת על בסיס כמעט יומי, אבל הבלגי נותר רגוע ולא התרגש מסכומי העתק שהוצעו לו. בניגוד לדויז לואיז שקפץ על ההזדמנות לעבור לעיר האורות, הגדיר הזאר את הליגה הצרפתית כנחותה בהשוואה לפרמייר-ליג, ופשוט לא רצה לעשות צעד אחורה כהגדרתו. "כבר זכיתי בכל דבר אפשרי שם. אם אעזוב את צ'לסי, יהיה זה לטובת חוויות חדשות", הוא אמר, והפרס עשוי להגיע עם חוזה חדש שישאירו בסטמפורד ברידג' לחמש שנים ויהפוך אותו לבעל השכר הגבוה במועדון.

דויד לואיז שחקן פריס סן ז'רמן. GettyImages
בעוד הוא עבר לליגה הצרפתית, הזאר ראה אותה כנחותה ונשאר בצ'לסי. לואיז/GettyImages

המאזנים הורעו, היכולת השתפרה

כדי להבין את הגישה של הזאר, די להזכיר את ההצהרה שלו מסיום העונה שעברה. הבלגי סיים את 2013/14 כמבקיע המוביל של הקבוצה עם 14 כיבושים וגם כמלך הבישולים עם שבעה אסיסטים. "הייתי מוותר על המאזנים האישיים כדי לזכות באליפות", אמר הזאר. אתם רשאים לגחך, כי הרי כל הכוכבים אוהבים לומר זאת, אבל במקרה של הזאר זה בדיוק מה שקרה בעונה החדשה. הנתונים הסטטיסטיים ירדו, אבל איכות משחקו השתדרגה, והכחולים מובילים בבטחה את הטבלה. אין בכל סתירה – הקבוצה פשוט משחקת כדורגל טוב יותר. צ'לסי תורמת יותר להזאר, והזאר תורם יותר לצ'לסי.

לשני שחקני הרכש מספרד יש בכך חלק גדול. דייגו קוסטה וססק פברגאס התאקלמו בסטמפורד ברידג' במהירות מפליאה, וכל אחד מהם דואג למאזן סטטיסטי מדהים. החלוץ כבש תשעה שערים בשמונה משחקים, הקשר הקטלוני סיפק תשעה אסיסטים – יותר מהמאזן של הזאר בכל העונה שעברה. הבלגי דווקא נהנה מכך – הם מורידים ממנו חלק מהמעמסה, מעניקים לו אופציות רבות יותר בניהול המשחק, ומאפשרים לו לבוא לבטא את כשרונו ללא מעצורים. יש לו שלושה שערי ליגה בלבד ובישול בודד, אך הזאר בכל זאת חשוב יותר לקבוצה אפילו בהשוואה אליהם.

"פתיחת העונה הטובה בחיי"

"זו כנראה פתיחת העונה המוצלחת ביותר בחיי", הוא אומר.כולם מסכימים איתו. הפרשנים בתקשורת הבריטית מזילים ריר על יכולתו, ופיל ליתל כתב ביום רביעי אחרי המשחק במריבור: "הזאר שוב היה אדיר, השחקן הטוב ביותר על המגרש משריקת הפתיחה ועד שריקת הסיום". גם אני המקצוע מצטרפים למקהלה. "הזאר הופך לאחד השחקנים הטובים באירופה, הוא מציג רמה גבוהה במיוחד", אמר מנג'ר סאותהמפטון רונאלדו קומאן אחרי הצמד של הבלגי ב-0:6 הביתי על אותה מאריבור לפני שבועיים.

נכון לעכשיו, צ'לסי היא הפייבוריטית הברורה לזכות באליפות, והזאר הוא המועמד המוביל לקבל את תואר השחקן המצטיין של העונה. הדרך לתהילה עוברת גם בביקור באנפילד בשבת, ולהגנה חסרת היציבות של ליברפול מצפה עבודה מרובה בניסיון להצר את צעדיו.

מוחמד בשיץ' שחקן נבחרת בוסניה (ימין) מול אדן הזאר שחקן נבחרת בלגיה. רויטרס
בקרוב גם אנחנו נצטרך לעצור אותו. הזאר בנבחרת בלגיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully