וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארק וילמוטס: "דחקנו את עצמנו לקצה גבול היכולת"

מאמן בלגיה על ההצגה של שחקניו: "היינו אמיצים". הזאר: "אני עדיין לא ברמה של מסי". הווארד, ששבר את שיא העצירות במונדיאל: "הלב נשבר, לא היינו יכולים לתת יותר", קלינסמן: "הכדורגל רק ימשיך לצמוח בארצות הברית"

בשלב הבא: מסי וארגנטינה/GettyImages

המונדיאל המטורף בברזיל ממשיך לשבור שיאים, והלילה (בין שלישי לרביעי) קיבלנו עוד הצגה דרמטית, בסיומה הצליחה בלגיה להעפיל לרבע הגמר, אחרי 1:2 על ארה"ב בהארכה. החברה של מארק וילמוטס שלטה לאורך כל ההתמודדות, אבל נתקלה בתצוגה מופלאה של טים הווארד והצליחה להכניע אותו רק בהארכה. השחקנים של יורגן קלינסמן מנגד, עשו כל שביכולתם כדי לרשום עוד קאמבק מהסרטים, אבל חזרו מ-2:0 ל-2:1 ולא יותר. בשלב הבא תפגוש בלגיה את ארגנטינה, במה שמבטיח להיות קרב מסעיר לא פחות.

טים הווארד, שוער נבחרת ארה"ב. רויטרס
הצגה בלתי נשכחת למרות ההפסד. הווארד/רויטרס

המספרים

* אם מישהו שאל כמה גדול טים הווארד היה הלילה, הוא יוכל לקבל תשובה במספרים: בלגיה בעטה 38 פעמים לשער, מתוכן 27 למסגרת. על פי דפי הסטטיסטיקה להווארד היו 15 עצירות - המספר הגבוה ביותר לשוער במסגרת המונדיאל מאז שהחלו לעקוב אחרי הקטגוריה הזו ב-1966. לארה"ב אגב היו 15 בעיטות לשער, 9 מהן למסגרת.

* בלגיה העפילה לשלב רבע הגמר בפעם השנייה בתולדותיה (הפעם הקודמת: ב-1986).

* כל הקבוצות שסיימו בראשות הבית שלהן במונדיאל הנוכחי הגיעו לרבע הגמר. 8 מ-8.

* השער של דה ברוין בהארכה הגיע אחרי 31 בעיטות של בלגיה לשערה של ארה"ב. לאמריקאים היו עד אותו רגע 32 בעיטות לכיוון השער בכל המונדיאל.

* כל השערים של בלגיה במונדיאל הזה הגיעו בדקות מאוחרות: 70, 80, 88, 77, 93 ו-105.

* ג'וליאן גרין בן ה-18 הפך לכובש הצעיר בתולדות המונדיאלים של ארצות הברית והשישי בהיסטוריה הכללית.

* זו היתה הופעתו השמינית של טים הווארד בשערה של נבחרת ארה"ב במונדיאל - אחת יותר מטוני מיאולה (עם שבע הופעות).

* ארה"ב ספגה ב-17 המשחקים האחרונים שלה מול יריבות מאירופה.

* הבלגים עם חמישה משחקי מונדיאל רצופים בהם הם לא מבקיעים במחצית הראשונה.

* שבעה מתוך שמונת המשחקים בשמינית הגמר הסתיימו בתיקו במחצית.

* המשחק הערב היה השישי ברציפות שבו שתי הקבוצות ירדו למחצית ללא שערים.

* מתוך שמונה משחקים בשמינית הגמר, חמישה הלכו להארכה - הכי הרבה בהיסטוריה של המונדיאלים, כמו המונדיאל בצרפת ב-1938.

עוד באותו נושא

בלגיה עלתה לרבע הגמר אחרי 1:2 על ארה"ב בהארכה

לכתבה המלאה
מאמן נבחרת בלגיה, מארק וילמוטס, עם מאמן נבחרת ארה"ב, יורגן קלינסמן. רויטרס
עוד משחק שהוכרע רק אחרי הארכה. וילמוטס וקלינסמן/רויטרס

המאמן המנצח מארק וילמוטס אמר בסיום: "ראינו היום נבחרת בלגיה שחושבת התקפי. היו לנו 27 בעיטות לשער, הראשונה שבהן הייתה כבר בדקה השנייה, ולא הפסקנו לתקוף ב-118 הדקות הבאות. אני רוצה לברך את יורגן קלינסמן ואת הנבחרת האמריקאית, במיוחד את טים הווארד, שהיה לו משחק פנטסטי, אבל אני חושב שהגיע לנו לנצח. שיחקנו כדורגל, היינו אמיצים ודחקנו את עצמנו לקצה גבול היכולת. לפעמים במשחק כאלה כשיש לך כל כך הרבה מצבים ואתה לא מצליח לכבוש התוצאה לא הולכת לצד שלך, אבל לא הפסקנו להאמין. עכשיו יש לנו ארבעה ימים להתכונן למשחק מול ארגנטינה, וזה לא הרבה. אנחנו לא פייבוריטים מולם, אבל אנחנו רוצים לנצח".

אדן הזאר, שהוחלף בדקה ה-111, הוסיף: "שיחקנו משחק נהדר, עם תצוגת תכלית גם מבחינה אישית וגם מבחינה קבוצתית. להווארד היה משחק מעולה, ובלעדיו היינו מנצחים עוד קודם. היינו מודאגים כשהם צימקו ל-2:1, כי היינו מאוד עייפים אבל נשארנו מרוכזים, וטיבו הציל אותנו". לגבי המפגש מול ארגנטינה ברבע הגמר אמר הכוכב הבלגי: "אני מעריץ שחקנים כמו מסי. היום אני לא ברמה שלהם, עוד יש לי זמן, למרות שזו לא המטרה שלי. המטרה שלי היא חצי הגמר. לארגנטינה אין רק את מסי, יש להם נבחרת טובה שסומכת עליו הרבה. הוא יכול לעשות את ההבדל בכל רגע במשחק".

אדן הזאר שחקן נבחרת בלגיה. AP
מחכה למפגש מול מסי. אדן הזאר/AP

יורגן קלינסמן המאוכזב אמר: "זה קשה להיות בצד המפסיד אחרי 120 דקות בהן נתנו פשוט את הכול. במשחק הזה היה את הכול, זה היה מותחן אמיתי. אני חייב להגיד שמה שטים הווארד עשה היום היה פנומנלי, יוצא מהכלל ומדהים. הוא שמר אותנו במשחק. היתה לו הופעה פשוט מדהימה, וצריך לתת לו את כל הקרדיט. היו לנו הזדמנויות משלנו, אבל צריך לברך את הבלגים. אני גאה בשחקנים לא רק בגלל מה שהם עשו הערב, אלא בגלל מה שהם עשו לאורך הטורניר. הם הסבו גאווה למדינה, והענף הזה רק ימשיך לצמוח בארצות הברית. הוא הולך ומתחזק, ויש הרבה דברים לבנות עליהם לקראת ההמשך". כשנשאל האם ייאמן את הנבחרת האמריקאית גם ב-2018 השיב הגרמני: "אני חושב שכן".

טים הווארד, שנבחר לשחקן המצטיין במשחק למרות ההפסד של קבוצתו, אמר: "זה שובר את הלב, כי אני לא חושב שהיינו יכולים לתת יותר ממה שנתנו. השארנו את כל מה שהיה לנו על המגרש, ונוצחנו על ידי נבחרת ממש טובה. הם ניצלו את המצבים שלהם היטב, וזה כואב מאוד, אבל צריך להסיר בפניהם את הכובע, כי הם היו פנטסטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully