וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: פראנדלי התפטר, קייליני נגד פיפ"א

המאמן לקח אחריות לאחר ההדחה והודיע כי לא ימשיך, גם יו"ר ההתאחדות התפטר. הבלם תקף: "סוארס? פיפ"א רוצה שהכוכבים ישחקו". טבארס: "אם השופט לא ראה, כנראה שלא היה מה לראות". פיפ"א הודיעה שתחקור את הנושא

מאמן נבחרת איטליה צ'זארה פראנדלי. רויטרס
סופה של תקופה. צ'זארה פראנדלי הולך הביתה/רויטרס

המותחן הגדול בבית ד' הסתיים הערב (שלישי) עם הדחתה של נבחרת איטליה, שנכנעה לשער של הווינר דייגו גודין בדקה ה-81 והפסידה 1:0 לאורוגוואי שעלתה מהמקום השני. קלאודיו מרקיזיו השאיר את האיטלקים ב-10 שחקנים בעקבות אדום שנוי במחלוקת בדקה ה-59, ג'יג'י בופון מנע מאורוגוואי לכבוש, אך לבסוף גודין (שהבקיע גם את שער האליפות של אתלטיקו מדריד וגם בגמר ליגת האלופות) מצא את הרשת ונתן את האות לחגיגות של עוד נבחרת דרום אמריקאית, שצפויה לפגוש את קולומביה בשמינית הגמר. האם לואיס סוארס, שחזר לנשוך והפעם נעץ שיניו בכתפו של ג'ורג'יו קייליני, יוכל לשחק במשחק הבא? עדיין מוקדם לדעת, שכן פיפ"א הודיעה כי תחקור את העניין והוא עשוי לספוג הרחקה.

האיטלקים סוגרים טורניר מאכזב מאוד ובמסיבת העיתונאים לאחר המשחק הודיע המאמן צ'זארה פראנדלי כי לא ימשיך בתפקידו ולמעשה התפטר מאימון הנבחרת אחרי ארבע שנים. פראנדלי בן ה-56 הוביל את האזורי לגמר יורו 2012, אך כשל במונדיאל. "הפרויקט שלנו נכשל ומתבקש שאני אקח אחריות", אמר פראנדלי. לפני שחידשנו את החוזה, רצינו להמשיך יחד לתקופה ארוכה ולהתעלם מהבעיות של הכדורגל האיטלקי. אני לא יודע מה קרה אחרי זה. פתאום התחילו להתייחס אלינו כמו אל מפלגה פוליטית ותקפו אותנו באופן אישי שאנחנו לוקחים כסף מהמדינה. מעולם לא גנבתי כסף מאף אחד, אני תמיד משלם מיסים ויכול ללכת בראש מורם".

רוברטו מאנצ'יני, מסימיליאנו אלגרי, לוצ'אנו ספאלטי ואלברטו זאקרוני הוזכרו כמועמדים להחליף את פראנדלי. מספר דקות לאחר מכן הודיע גם יו"ר ההתאחדות ג'אנקרלו אבאטה על התפטרותו, כשאמר: "אני מקווה שבישיבת ההנהלה הבאה יצליחו לשכנע את צ'זארה להישאר בתפקידו".

שמינית גמר! אורוגוואי בטירוף/רויטרס

המספרים

* איטליה הודחה בשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות. הפעם הקודמת שהודחה משני טורנירים ברציפות - 1962 ו-1966.

* לראשונה בהיסטוריה גם אלופת אירופה המכהנת (ספרד) וגם סגניתה (איטליה) מודחות יחד כבר בשלב הבתים של המונדיאל.

* איטליה בעטה רק פעם אחת למסגרת מול אורוגוואי - הכי מעט שלה במונדיאל מאז 1966.

* איטליה כשלה להבקיע בשני משחקים ברציפות, דבר שלא קרה לה מאז 1978.

* איטליה, ספרד ואנגליה אספו יחד שבע נקודות במונדיאל. מביך.

* דייגו גודין הפך לשחקן השמיני שכובש בגמר ליגת האלופות ואז גם במונדיאל שבעקבותיו. הקודם שעשה זאת: ראול ב-2002.

* גודין כבש את השער הראשון של אורוגוואי מול איטליה במונדיאל אחרי 261 דקות (0:0 ב-1970, הפסד 2:0 ב-1990).

* אורוגוואי לא ניצחה שתי אירופיות במונדיאל אחד מאז 1954, אז גברה על צ'כוסלובקיה, סקוטלנד ואנגליה.

* אנדראה פירלו רשם את משחקו ה-112 במדי נבחרת איטליה והשתווה לדינו זוף במקום הרביעי בכל הזמנים. לפניהם ניצבים פאולו מאלדיני (126), פאביו קנבארו (136)

* מרקו וראטי דייק ב-100 אחוזים מהמסירות שלו במחצית הראשונה (31 מ-31).

* קלאודיו מרקיזיו הוא האיטלקי השמיני שמורחק במסגרת המונדיאל והשביעי שסופג אדום ישיר.

* מרקיזיו הוא האיטלקי הראשון שהורחק במונדיאל מאז האדום של מרקו מטראצי נגד אוסטרליה ב-2006.

איטליה הודחה

סוארס נשך, גודין כבש, אורוגוואי ניצחה 0:1

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת אורוגוואי דייגו גודין חוגג. GettyImages
מספרים מופלאים. גודין/GettyImages

עוד לפני שהודיע על התפטרותו, צ'זארה פראנדלי האשים את השופט המקסיקני בסיום: "אני חושב שהשופט השפיע על המשחק, לא הייתה צריכה להיות הרחקה. שילמנו את המחיר על ההפסד מול קוסטה ריקה. היום הצלחנו להגביל את שני החלוצים הטובים בעולם, אבל אנחנו הולכים הביתה. אתה עובד ארבע שנים ואז הולך הביתה בגלל כרטיס אדום כזה. נעשה את החושבים לקראת ההמשך".

על מריו באלוטלי שהוחלף במחצית אחרי שספג צהוב, אמר: "מריו לא יודע מתי הוא עצבני ומתי לא. פחדתי שיורחק ולכן החלפתי אותו".

ג'ורג'יו קייליני התייחס לנשיכה של לואיס סוארס: "סוארס נחש והוא נחלץ מזה כי פיפ"א רוצה שהכוכבים ישחקו במונדיאל. אשמח לראות אם יהיה להם את האומץ להשתמש בווידאו כהוכחה נגדו. גם השופט ראה את הסימן על הגוף שלי, אבל לא עשה דבר". על ההדחה אמר: "זו בושה, ההחלטות של השופט הכריעו את המשחק. זה גם האדום של מרקיזיו וגם ההחלטה להשאיר את סוארס. כל עוד היינו 11 מול 11, הם בכלל לא היו מסוכנים".

ג'יג'י בופון, לו זה עשוי להיות המשחק האחרון במדי נבחרת איטליה, כמו אנדראה פירלו, הודה בסיום: "זה כישלון, מגיע לנו להיות מודחים. זה יום עצוב לכדורגל האיטלקי , לנו כנבחרת ולכל אחד באופן אישי. התחלנו טוב את הטורניר, הציפיות היו גבוהות, אבל אי אפשר להתקדם בלי לכבוש ולא הצלחנו למצוא את הרשת בשני המשחקים האחרונים".

מאמן נבחרת אורוגוואי אוסקר טבארס מחבק את לואיס סוארס. GettyImages
הכוכב מקבל תמיכה מהמאמן. סוארס וטבארס/GettyImages

אוסקר טבארס הגן על הכוכב שלו ואמר: "סוארס? עוד לא ראיתי את התמונות, ואני לא רוצה להגיב. אם השופט לא ראה כלום, כנראה שלא היה מה לראות. לואיס הוא ממילא מטרה של התקשורת הבריטית". על המשחק עצמו אמר המאמן המנצח: "קצת שינינו את השיטה, הנבחרת שלי מאוד גמישה ורוב השחקנים לא שכחו את התשוקה איתו שיחקו כשהיו ילדים. גם עכשיו אסור לנו לשכוח כמה מהר משתנים הדברים".

לואיס סוארס, שחטף אש מכל כיוון לאחר המשחק בגלל הנשיכה, לא התייחס לנושא. לגבי העלייה של אורוגוואי אמר: "עבדנו קשה מאוד והיינו פשוט נהדרים. התחלנו רע את שלב הבתים, אבל הפכנו את המצב. לא הייתה לנו לרגע ירידה באנרגיה ובסופו של דבר השגנו את השער לו חיכינו. עכשיו אפשר לחגוג ואז להתחיל להתכונן ליריבה הבאה שלנו".

דייגו לוגאנו, הקפטן של אורוגוואי, עקץ את קייליני ואמר: "אתם צריכים להיות טיפשים אם אתם באמת חושבים שהסימן הזה על קייליני הוא מהסיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully