וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפיטה איטלקית

8.6.2002 / 13:54

איטליה שילמה את מחיר ההסתפקות בשער של ויירי בדקה ה-55 ופסילתם של שני שערים חוקיים ונכנעה לצמד בזק של אוליץ'ורפאיץ', שקבע 1:2 לקרואטיה ופתח לגמרי את בית ז'

קרואטיה השיגה היום ניצחון גדול על איטליה 1:2 באיצטדיון איברקי ביפן, וטרפה מחדש את כל קלפי העלייה לשמינית הגמר מבית ז'. האיטלקים כבר ראו את עצמם בשלב הבא, אחרי שער היתרון של ויירי, אבל הקרואטים חזרו למשחק, והשלימו מהפך מדהים.

כבר בדקה ה-2 של המשחק זכו האיטלקים לבעיטה חופשית מ-17 מ'. טוטי ביצע את הבעיטה, אבל בעט חזק לתוך החומה. כעבור שתי דקות שיחרר זמברוטה בעיטה חזקה, אבל פלטיקוסה היה במקום. המצב המסוכן הראשון של איטליה במשחק הגיע בדקה ה-14, כשדוני מצא את עצמו ברחבה, אבל השוער הקרואטי סגר את זוית הבעיטה של השחקן, והדף את הכדור.

בדקה ה-24 חילוף באיטליה: מרקו מטראצי נכנס במקומו של נסטה, שנפגע בבוהן רגלו הימנית. דקה אחר כך הגיעה קרואטיה למצב בעיטה מסוכן, אבל סולדו בעט מ-20 מ' סמוך לשער. קרואטיה היתה קרובה שוב ליתרון עם לחץ על שערו של בופון, שהצליח להרחיק בעיטה מקרוב של רפאיץ'. הקרואטים המשיכו לתקוף, ותוך שלוש דקות הגיעו לארבע בעיטות על שערו של האיטלקי.

קרואטיה לא הצליחה לנצל את הדקות הטובות שלה, והאיטלקים יזמו יותר עם בעיטות של זאנטי וטוטי, שגם הן לא מצאו את השער. בדקה ה-44 התקפה טובה נוספת של הקרואטים, אבל רפאיץ', הפעם מצד שמאל, בעט שטוח לידיו של השוער. דקה אחר כך שתי הזדמנויות טובות לאיטלקים, עם קרן של טוטי ונגיחה של ויירי. אבל גם זה לא נכנס, והמחצית הראשונה הסתיימה ללא שערים.

מחצית שניה: מהפך קרואטי

המחצית השניה נפתחה בשליטה של הקרואטים, אבל היתה זו איטליה שהצליחה לשים את הכדור בשערו של הקרואטים. בדקה ה-50 כבש ויירי בנגיחה, אבל השופט פסל אותו בטענה לנבדל. מיד אחר כך מצב מסוכן נוסף של רפאיץ'.

בדקה ה-55 נכבש שער היתרון האיטלקי. דוני הגביהה כדור טוב לרחבה, וכריסטיאן ויירי נגח משישה מטר, וכבש את השער השלישי שלו בטורניר. אחרי השער ביצעו הקרואטים שני חילופים. בדקה ה-57 החליף איביצ'ה אוליץ' את דאבור ווגרינץ', וחמש דקות אחר כך נכנס וראנייס במקומו של סולדו.

ויירי היה קרוב לכיבוש שני במשחק, אחרי שקיבל כדור שהציב אותו מול השוער הקרואטי, אבל החלוץ בעט גבוה מעל השער. מיד אחרי ההחמצה של האיטלקים, הגיע שער השוויון. איביצ'ה אוליץ', שניצל חור בהגנה האיטלקית, קיבל הגבהה מיארני, ומול בופון קבע 1:1. השער של אוליץ' הפיח חיים חדשים במשחק של הקרואטים, וכעבור שתי דקות ביצעה קרואטיה מהפך: מילאן רפאיץ' קיבל כדור במרכז ההגנה, ובעט בסיבוב כדור שהפתיע את בופון, והעניק יתרון לקרואטיה.

בדקה ה-79 ביצע טראפטוני חילוף נוסף, ואינזאגי נכנס במקום דוני. בדקה ה-86 איטליה היתה קרובה להשוות, כשבעיטה חופשית של טוטי מ-18 מ' פגעה בקורה השמאלית, וחלפה ממש על קו השער. שתי דקות אחר כך היה זה תורו של זמברוטה לטווח את השער, עם בעיטת יעף חזקה, אבל השוער הקרואטי הדף גם את זה.

בדקה ה-90 פסל השופט שער נוסף לאיטליה, בטענה לעבירה של אינזאגי ברחבה, וארבע דקות מאוחר יותר שרק לסיום.

הרכבים פותחים

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון, פאביו קנבארו, פאולו מאלדיני, אלסנדרו נסטה, כריסטיאן פנוצ'י, כריסטיאנו דוני, דמיאנו טומאסי, ג'יאנלוקה זמברוטה, כריסטיאנו זאנטי, כריסטיאן ויירי, פרנצ'סקו טוטי

קרואטיה: סטיפה פלטיקוסה, רוברט יארני, רוברט קובאץ', סטייפאן תומאס, יוסיפ סימוניץ', דניאל סאריץ', זבונימיר סולדו, ניקו קובאץ', דאבור ווגרינץ', מילאן רפאיץ', אלן בוקסיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully