וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרות של גוטמן הן גן העדן שלהם: על סגל נבחרת ויילס

18.3.2015 / 15:10

צמד בלמים שלא שיחק יחד שנתיים, חלוצים שלא מוצאים את הרשת ו-11 שנים ללא משחק גדול באמת. כריס קולמן היה מתחלף בשמחה עם כאבי הראש של אלי גוטמן, אבל יכול להיות מעודד מדבר אחד: ראמזי יעזור לבייל

שבוע וחצי לפני משחקה הגורלי של נבחרת ישראל נגד ויילס, פורסם היום (רביעי) הסגל של הוולשים ובו כמה בשורות מעניינות. גם מבחינת המאמן כריס קולמן, אבל גם מבחינת יריבו אלי גוטמן, שעשוי למצוא כמה נקודות אותן אפשר יהיה לנצל. הנה ניתוח ראשוני קצרצר.

כריס קולמן ענה לגוטמן: "מקווה שהוא צודק ובייל באמת שומר את עצמו למשחק"

שחקן נבחרת ויילס, גארת' בייל. GettyImages
הוא לא מגיע לבד. גארת' בייל/GettyImages

מרכז הגנה חדש

ב-26 במרץ 2013 הרכיבו אשלי וויליאמס וג'יימס קולינס את מרכז ההגנה של נבחרת ויילס, שהפסידה אז בבית 2:1 לקרואטיה. מאז, השניים לא שיחקו יחד במשחק רשמי (רק 45 דקות במשחק ידידות נגד איסלנד) ובעקבות פציעתו של ג'יימס צ'סטר מהאל סיטי זה כנראה יהיה הצמד שיתייצב מול עומר דמארי.

וויליאמס הקפטן בן 30, משחק באופן קבוע בסוונסי. קולינס בן ה-31 משחק לסירוגין בווסטהאם. שניהם חזקים, שניהם בעלי משחק ראש משובח ויש להם 93 הופעות משותפות בנבחרת, אבל לאורך כל הקמפיין היה זה צ'סטר שזכה לעדיפות לצד הקפטן. והתוצאות היו נהדרות. שמונה נקודות, שני שערי חובה בלבד. הציוות החדש עשוי להתגלות כנקודת תורפה, בעיקר כשפרט אליהם אין עוד בלם טבעי בסגל. סם ריקטס, בלם לעת מצוא, לא שיחק בוולבס מאז 29 בנובמבר. אלי גוטמן, לטיפולך.

ג'יימס קולינס שחקן ווסטהאם (משמאל) עם אשלי וויליאמס. Stu Forster, GettyImages
אחרי שנתיים, כנראה שוב ישחקו יחד. ג'יימס קולינס, משמאל, עם אשלי וויליאמס/GettyImages, Stu Forster

אין סקורר

מלך שערי נבחרת ויילס מבין שחקני הסגל הקיים הוא גארת' בייל עם 14. אחריו ארון ראמזי עם שמונה. ומה עם החלוצים? לסיימון צ'רץ' יש שניים בלבד ב-29 משחקים, סם ווקס עם שישה, אבל רק אחד במשחק רשמי. במשחק המוקדמות האחרון נגד בלגיה, האל רובסון קאנו, שחקן כנף ימין בדרך כלל, הוצב בחוד ובעיקר רדף אחרי שחקנים ועבד בשביל בייל.

למעשה, זה התפקיד העיקרי של חלוץ בנבחרת ויילס. לפנות שטחים ולעבוד בשביל בייל. צ'רץ', שמשחק אצל גיא לוזון בצ'רלטון ורק אמש כבש את שער הבכורה שלו לעונה זו, עשה זאת היטב בשלושת המשחקים הראשונים בקמפיין ומועמד לפתוח גם במשחק בחיפה. הוא לא מצא את הרשת בעצמו, אבל הטריד את ההגנות היריבות וחיכה לשאריות שייפלו לפתחו. אז לא היו כאלה, והפעם?

סיימון צ'רץ' שחקן נבחרת ויילס. Stu Forster, GettyImages
כבש אצל גיא לוזון וחזר לסגל הנבחרת. סיימון צרץ'/GettyImages, Stu Forster

שובו של ארון ראמזי

גוטמן עסק במסיבת העיתונאים שלו בשבוע שעבר בגארת' בייל ואולי העיר את השד מרבצו, אבל הוולשים מתמקדים קודם כל בקאמבק של רמבו.

השערים שכבש ארון ראמזי נגד ווסטהאם ומונאקו השבוע, נתנו בוסט אדיר להכנות של ויילס. אחד משחקני המפתח של הנבחרת, כזה שכלל לא היה בסגל נגד בוסניה וקפריסין, מגיע בכושר מצוין, רעב מאוד ומוכן להוביל. וזה לא שקולמן משופע בכוכבים. ראמזי משמעותי לפחות כמו בייל.

ארון ראמזי חוזר לכושר, בדיוק לפני המשחק בישראל

ארון ראמזי שחקן ארסנל. Clive Mason, GettyImages
החזרה שלו מרוממת את רוחם של הוולשים. ארון ראמזי/GettyImages, Clive Mason

משחק של מאני טיים

"זה המשחק הכי גדול שלנו מאז 2004", אמר המאמן כריס קולמן לקראת המפגש עם ישראל, אליו מגיעה נבחרתו מעמדת אנדרדוג. למרות גארת' בייל, למרות ראמזי, למרות ג'ו אלן ויתר שחקני הפרמיירליג. וכדי להמחיש זאת, ישראל פייבוריטית ברורה בסוכנויות ההימורים עם יחס של 1:2 לניצחון, בעוד ויילס עם יחס של 2:5 בלבד.

מדוע? לא רק בגלל הביתיות, אלא בעיקר מפני שהוולשים לא מורגלים למשחקים גדולים. מאז המאבק מול רוסיה בפלייאוף העלייה ליורו 2004, ויילס לא עמדה בפני משחק מכריע באמת. אז, אגב, היא הוציאה תיקו מאופס במוסקבה, אך הפסידה בבית 1:0. גם מצבנו לא מזהיר בנושא, אבל טוב יותר מזו של נבחרת שניצחה בחוץ רק ארבע פעמים בשש השנים האחרונות.

ריאן גיגס במדי נבחרת וויילס לצד דיוויד בקהאם במדי נבחרת אנגליה, בשנת 2004. Laurence Griffiths, GettyImages
מאז הימים שלו, לא היה לוולשים משחק כל כך קריטי. ריאן גיגס, מימין, מול דייויד בקהאם/GettyImages, Laurence Griffiths

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully