וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחנו בצדק ואנחנו הנבחרת הטובה באירופה"

5.7.2004 / 7:17

חאריסטאס, שכבש את שער הנצחון, מרגיש טוב על האולימפוס. החברים שלו דיברו על "נשמה יוונית" וריהאגל ("היינו צריכים לנצח 0:2") דיבר על הישג לכדורגל האירופאי

אין ספק שרוב היוונים יציינו את ערב הנצחון על פורטוגל בגמר היורו, כגדול ביותר בתולדות הספורט היווני ואולי בחייהם בפרט.

הזכייה הסנסציונית של הנבחרת ביורו 2004 היא בשביל היוונים הרבה יותר מאירוח האולימפיאדה שתיפתח בעוד קצת יותר מחודש ומההישג הגדול ביותר של הכדורסל היווני, זכייה באליפות אירופה בכדורסל ב-1987.

מיליוני יוונים חגגו כל הלילה באתונה, סלוניקי ובכל מקום אפשרי, ויתעוררו (בסביבות הצהריים המאוחרים כנראה), כדי לקבל את פני הגיבורים היוונים שאמורים לנחות בשעות הערב.

את תפקיד אפולו מילא אנגלוס חאריסטאס, שהרעיד את היבשת בדקה ה-57 עם חץ הנצחון. "כשהבקעתי את השער, כבר ידעתי שבסיום המשחק אנחנו נהיה אלה שנניף את הגביע", סיפר בתהרגשות אחרי המשחק. "ניצחנו בצדק ואנחנו הנבחרת הטובה באירופה. נצחנו נבחרות חזקות מאוד והערב גברנו על פורטוגל. זה רגע מאוד נדיר ומיוחד וכנראה שרבים מאיתנו לא יחוו אותו יותר. אנחנו בפיסגה של אירופה, ואני קורא לכל המדינה לחגוג. מליוני יוונים חייבים לחגוג היום".

תאודורוס זאגוראקיס, היה האיש המאושר שזכה להניף בסיום את הגביע הגדול של אירופה, בעקבות העדרו בשל צהובים של הקפטן הקבוע, קראגוניס: "הראנו לכולם איזו נשמה יש לעם היווני. היא תמיד היתה שם, ולנצח תשאר. זו המתנה הגדולה ביותר שקיבלנו מאלוהים".

מי שאחראי להצלחה היוונית הענקית הזאת הוא המאמן הגרמני של הנבחרת אוטו ריהאגל. כשנשאל בסיום על עתידו ועל נבחרת גרמניה, אמר שהוא לא ממש רוצה להתעסק בזה. על המשחק לא היתה לו בעיה להגיב: "זה הישג אדיר לכדורגל היווני ובמיוחד לכדורגל האירופאי. ניצלנו את המצבים שלנו. מבחינה טכנית פורטוגל שיחקה טוב יותר אבל אנחנו פשוט ניצלנו את המצבים. היינו צריכים אפילו לנצח 0:2". ריהאגל סיכם: "יוון עשתה היום היסטוריה בכדורגל. זו סנסציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully